Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hacket side hos webhotel

Side 4 ud af 7 (69 indlæg)
Tilmeldt 6. Jan 09
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

murerogmaler:

Hej Igen.

Jeg håber at det nu går op for ML Hosting at det her ikke er foregået via FTP. Men at få dem til at tage et ansvar og prøve at hjælpe med et Back up ser ud til at være en tabt sag.

Hvorfor er det deres ansvar? Jeg render heller ikke tudende tilbage til Peugeot-forhandleren fordi jeg er kørt ind i et træ. Det virker ret tydeligt, at det er dit site der er blevet hacket og ikke udbyderen.

murerogmaler:

Og at de så er så flabede at skrive at det ikke er et hacker angreb ??. Sjovt at se hvor travlt folk har med at fralægge sig et hvert ansvar. Jeg håber de er klar over hvilket dårligt ry de giver sig selv her.

Mon ikke de mener, at de ikke er blevet hacket. Derimod er dit site blevet hacket. Gider du lige gentage det med at fralægge sig et hvert ansvar? :)

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 18:31

murerogmaler:

Hej Igen.

Jeg håber at det nu går op for ML Hosting at det her ikke er foregået via FTP. Men at få dem til at tage et ansvar og prøve at hjælpe med et Back up ser ud til at være en tabt sag.

Og at de så er så flabede at skrive at det ikke er et hacker angreb ??. Sjovt at se hvor travlt folk har med at fralægge sig et hvert ansvar. Jeg håber de er klar over hvilket dårligt ry de giver sig selv her.

Er der nogle der kender et hosting selskab der behandler deres kunder med lidt mere respekt ?.

Synes faktisk MlHosting behandler deres kunder med meget respekt. Man betaler de 4,50 kroner om måneden. Så kan man ikke forventet backup også. De hjælper med de problemer der er, så vidt det er muligt. Og at de ikke giver dig en backup her, kan jeg egentlig godt forstå. Du har ikke betalt for at få backup med.

Om din side er et hacker angreb eller script der er kommet med under en FTP adgang kan man ikke sige.  Men det er bare en deface, som tager 10 - 20 minutter at rette igen. Plus nogen tid på at finde ud af hvilket modul du muligvis har installeret som indeholder fejl.

Det er ikke deres ansvar at din side er opdateret. Det er derfor man ansætter webmastere hvis man ikke selv kan opdatere og sørge for backup.

Ikke deres skyld du har givet FTP adgang til en som måske har være inficeret (hvis det er det der er sket) og ikke deres skyld du ikke har opdateret din installation. Lær af din fejl her og få din side op igen inden google begynder at opdatere titler / sider med de angrebne sider.

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 18:32

Ps. Jeg har jo allerede givet dig navne på de filer som indeholder script der gør det med din side.

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 18:33

murerogmaler: Det er simpelthen for dumt at du taler om deres ansvar - det siger noget om hvem der har styr på sit sh*t. Hvis jeg skriver brugernavn til mit admin-område på forsiden af min webshop kan min host jo heller ikke være ansvarlige? Og det er jo som sådan ikke min host der ville være blevet hacket, men derimod min egen installation fordi jeg havde haft amatørsetup?

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 18:35

Hej Mike

murerogmaler:

ML Hosting har ikke sagt at det er sket ved FTP adgang. De har sagt at MULIGHEDEN er der da du ikke har været forsigtig med dine login oplysninger.

Angrebet er sandsynligvis sket via et hul i OS Commerce. Det er og har aldrig været webhotellets ansvar at det software du har installeret på din hjemmeside er opdateret. Det er din EGEN opgave og dit EGET ansvar at sørge for at det sker.

Visse webhoteller tilbyder naturligvis den service, men det er til en helt anden pris!

murerogmaler:

Sjovt at se hvor travlt folk har med at fralægge sig et hvert ansvar. Jeg håber de er klar over hvilket dårligt ry de giver sig selv her.

Ja, det er sjovt at se hvor travlt DU har med at fralægge DIG ethvert ansvar. Jeg håber at du er klar over at ML Hosting ikke har gjort noget forkert i denne sag, og at det er dit eget ry der bliver dårligere. 

En moderator burde fjerne tråden, den hænger en virksomhed ud helt uden grund. Jeg har anmeldt tråden.

PS: Jeg tror heller ikke problemet er så forfærdeligt stort. Faktisk tror jeg ikke at hackerne har slettet noget som helst i databasen, jeg tror aldrig der har været ordrer eller kunder i butikken. Sidst den blev vist frem herinde solgte den ulovlige "kosttilskud".

Tilmeldt 2. May 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 18:40
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Stefan.

Du har tydeligvis aldrig hørt om kundepleje.

Og hvad angår din dårlige sammenligning med en Peugeot. Så prøv lige at brug den her istedet.

Du har lige lejet din nye Peugeot. Forhandleren har sat dæk ( Oscommerce ) til rådighed for dig. Du sætter dem på bilen, men da det er nogle forældede slidte dæk kører du galt. Vil du så ikke gå tilbage til forhandleren og bede om hjælp til at få lavet bilen ???.

Billig Software hos www.pcmaster.dk Til Private og erhverv

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:46

murerogmaler:

Hej Stefan.

Og hvad angår din dårlige sammenligning med en Peugeot. Så prøv lige at brug den her istedet.

Du har lige lejet din nye Peugeot. Forhandleren har sat dæk ( Oscommerce ) til rådighed for dig. Du sætter dem på bilen, men da det er nogle forældede slidte dæk kører du galt. Vil du så ikke gå tilbage til forhandleren og bede om hjælp til at få lavet bilen ???.

I det eksempel er webhotellet VEJEN, og du ville så skulle gå i retten med STATEN. Kort sagt.

Jeg ved hvor surt det er, men det er jo sandt at man er nødt til enten at hyre en udbyder til at tage backup eller gør det selv, hvis man vil være sikker. Uden at have tjekket det, vil jeg også skyde på at det relativt nemt kan rettes op. De fleste hackers mål er bare at få opmærksomhed, ikke direkte at ødelægge så meget som muligt. Relateret til bil eksemplet, svare det lidt til, at smadre en bilrude for at stjæle GPS'en.

Tilmeldt 6. Jan 09
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 18:47

murerogmaler:

Hej Stefan.

Suk. Hvis vi bruger din sammenligning, så ændrer den til at: du kører galt og dækkene går i stykker (altså de dæk du har fået gratis).

Tilmeldt 2. May 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 18:48
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg hedder Michael. Og siden har aldrig solgt ulovligt kosttilskud. Er du altid så Overklog. Hvorfor kan du ikke bare læse indlægene inden du skriver

Billig Software hos www.pcmaster.dk Til Private og erhverv

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 18:54

Ok, så har jeg nok taget fejl af dig og så ham der sidst viste siden frem herinde. Beklager!

Resten af mit indlæg kan du stadig læse, det giver fint mening i forhold til de andre indlæg. Jeg HAR læst dem igennem, og jeg mener stadig at det er DIG der er galt på den.

Side 4 ud af 7 (69 indlæg)