Hej. Er der nogle der kan rådgive mig i mine retighedder. Jeg har fået min Webshop ( www.kosttilskudnu.dk ) Hacket. Siden er hostet hos ML Hosting. De påstår at fordi at jeg har givet ham der byggede den, adgang til min FTP konto. Må det være den vej de har fået adgang til siden og det derfor er mit eget problem. Nu er der bare det lille problem i den teori at FTP adgangen slet ikke var åben da siden blev Hacket. Og jeg mener derfor at ML Hosting har en sikkerhedsbrist i deres system som de bliver nød til at have ekspert hjælp med at få løst. Min webshop er totalt ødelagt og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre med ML Hosting, så al slags hjælp modtages meget gerne. (Indlæggets titel er rettet af moderator) |
Inden du hænger din host helt til tørre skal du måske overveje hvilke andre veje der er ind i din webshop.
Hvis du er den eneste af deres kunder på den pågældende server der er blevet hacket vil jeg tro at den software du kører din shop på har en eller flere sikkerhedshuller der har givet ballademageren mulighed for at indlæse en ny forside på din shop, og sandsynligvis har ladet resten være i fred og ro inde bagved.
Du kan starte med at tage en kopi af hele sitet som det ser ud nu, og derefter i første omgang indlæse din sikkerhedskopi så du kan få din webshop tilbage online.
Derefter skal du så igang med at finde ud af hvordan ballademageren er kommet ind, der må din host kunne hjælpe dig med logfilerne fra dit website samt ftp-serveren.
Så burde det være til at lure om vedkommende har udnyttet et hul i dit site eller ftp-serveren.