Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hacket side hos webhotel

Side 1 ud af 7 (69 indlæg)
Tilmeldt 2. May 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Er der nogle der kan rådgive mig i mine retighedder. Jeg har fået min Webshop ( www.kosttilskudnu.dk )

Hacket. Siden er hostet hos ML Hosting. De påstår at fordi at jeg har givet ham der byggede den, adgang til min FTP konto. Må det være den vej de har fået adgang til siden og det derfor er mit eget problem. Nu er der bare det lille problem i den teori at FTP adgangen slet ikke var åben da siden blev Hacket. Og jeg mener derfor at ML Hosting har en sikkerhedsbrist i deres system som de bliver nød til at have ekspert hjælp med at få løst. Min webshop er totalt ødelagt og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre med ML Hosting, så al slags hjælp modtages meget gerne.

(Indlæggets titel er rettet af moderator)

Billig Software hos www.pcmaster.dk Til Private og erhverv

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Inden du hænger din host helt til tørre skal du måske overveje hvilke andre veje der er ind i din webshop.

Hvis du er den eneste af deres kunder på den pågældende server der er blevet hacket vil jeg tro at den software du kører din shop på har en eller flere sikkerhedshuller der har givet ballademageren mulighed for at indlæse en ny forside på din shop, og sandsynligvis har ladet resten være i fred og ro inde bagved.

Du kan starte med at tage en kopi af hele sitet som det ser ud nu, og derefter i første omgang indlæse din sikkerhedskopi så du kan få din webshop tilbage online.

Derefter skal du så igang med at finde ud af hvordan ballademageren er kommet ind, der må din host kunne hjælpe dig med logfilerne fra dit website samt ftp-serveren.

Så burde det være til at lure om vedkommende har udnyttet et hul i dit site eller ftp-serveren.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 2. May 10
Skrevet kl. 15:09

Hej Anders.

Jeg har desværre kun en kopi der ikke virker. men jeg vil give dig helt ret i at de er kommet ind på en anden måde end FTP. Og lige nu er vi igang med logfilerne ( Som så viser at jeg selv har været inde på FTP og ikke andre ) Men det er åbenbart ikke gået op for ML Hosting endnu.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:32

murerogmaler:

Hej Anders.

Jeg har desværre kun en kopi der ikke virker. men jeg vil give dig helt ret i at de er kommet ind på en anden måde end FTP. Og lige nu er vi igang med logfilerne ( Som så viser at jeg selv har været inde på FTP og ikke andre ) Men det er åbenbart ikke gået op for ML Hosting endnu.

Til info, kan det SAGTENS være en svaghed i dine script på webshoppen etc.. Der er mange veje ind...

Kan ikke se at du har skrevet det, men har du spurgt ML Hosting om de ikke har et backup? Fx hos os har vi dags backup 3 dage tilbage af alt, kan det måske tænkes at de også har noget lign? :-) Bare en sidste mulighed.

Din shop er det en standard løsning? Hvis ja, så kan den rette nørd måske redde den (alt efter hvad der er sket)

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 15:33

Hej

Som Anders skriver, vil jeg også tro at det er din software der har haft en sikkerhedsbrist.
Selve hostindgange er almindeligvis meget meget sikre.

Hvilket software kører du?

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 15:43

Din side er blevet angrebet af flere "hackere"  over flere omgange (send en mail eller PB hvis du vil vide hvilke filer der også er angrebet udover din index). Og på baggrund af det vil jeg nok sige at du skal have gennemgået din shop løsnning.

Tilmeldt 2. May 10
Skrevet kl. 15:45

Hej Igen.

Tak for svarene. Jeg prøver lige og høre om de har en back up. Det er en Oscommerce shop den er lavet i.

Tilmeldt 2. May 10
Skrevet kl. 15:49

Hej Kim.

Jeg vil da meget gerne have en oversigt over hvad der er sket hvis du kan klare det ?

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 15:53

murerogmaler:

Hej Kim.

Jeg vil da meget gerne have en oversigt over hvad der er sket hvis du kan klare det ?

Hvis du lige smider en PB så sender jeg en af de filer du skal kigge på for at få det fjernet.

Du burde kunne overskrive dem med original filerne og få siden gendannet, da det "bare" er et deface der er blevet lavet.

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 16:18
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 5 person

Hej Murer & maler,

Jeg fik hacket en fuldstændig statisk side hos en anden stor dansk udbyder at webhoteller. Den eneste support jeg fik var et arrogant svar 4 dage efter en support e-mail blev sendt.

Jeg tror ikke man har særlig mange rettigheder.

Nogle af mine amerikansk hostede sider bliver også hacket fra tid til anden. Derovre har de imidlertid ofte gode supporter, hvor man kan komme igennem 24 timer i døgnet om ikke andet via telefon - de er op til 60 minutter om at besvare e-mails.

Så længe konkurrencen er så dårlig i DK kan man formentlig ikke vente sig noget somhelst af en hostingudbyder.

Nu har jeg vist opbrugt min kvote af sure opstød idag...

VH

Anders

Side 1 ud af 7 (69 indlæg)