Jeg har lige fået en del regninger tilsendt for B-skat i år 2011. Vores virksomhed startede i 2009 og tabte faktisk på forretningen i 2009. Dette er indberettet til skat juli 2010.
Men jeg kan se at skat har lavet forskudsopgørelse på et vist beløb, som de tror vi kommer til at tjene. Men beløbet virker alt for meget. Kan man gå ind og justere beløbet til nul og derefter indberette når vi rent faktisk sælger noget ign i 2011.
Eller skal man med virksomhed kunne forudsige hvor meget man kan kommer til at tjene - også selvom vi er en meget lille og nyopstartet virksomhed?
jeg er desuden også på SU, kan dette få nogle indflydelse på fradrag eller andre ting, nar jeg ejer virksomhed samtidig med?
Du kan sagtens tilrette din virksomhed til et 0-resultat på forskudsopgørelsen. Sågar også til et underskud, hvis det dét resultat du forventer fra virksomheden.
Når du har ændret forskudsopgørelsen, vil du modtage nye girokort fra SKAT. Såfremt resultatet sættes til 0,-, så bør der (alt andet lige) ikke komme nogle girokort til betaling.
Jeg har også lige fået forskudsopgørelsen for 2011. Her har SKAT sat overskuddet i min virksomhed til 100.000 kr. på trods af, at overskuddet i 2009 (første år, startet 1. april 09) havde mindre end 1.000 kr i overskud