Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skole platform

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 156
Fra  VirtualSprout Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har en idé som konstant bliver ved med, at poppe frem i mit hoved. Derfor vil jeg dele den med jer og høre hvad de kloge hoveder siger.

Jeg er studerende og er mildest talt træt af de it-systemer, der bliver brugt på skolerne. Kort sagt er min idé, at lave nogle mere brugervenlige og elegante systemer til de studerende - såvel folkeskole som ungdoms og videregående uddannelser.

Som studerende kan det hurtigt blive et værre rod med alle de papirer der skal håndteres - skal de gemmes eller skal de bare smides ud. Udover det miljø-mæssige er det bare ét stort rod og det bliver hurtigt uoverskueligt.

Derfor er min idé mere, at det skal være en platform, hvor man kan holde styr på sine dokumenter, lektier, skemaer og gruppearbejde - og uddannelseslivet generelt. Idéen er så at man bliver oprettet på platformen engang i løbet af folkeskolen, og den skal så følge en igennem uddannelsessystemet.
På den måde kan du gå ind og tjekke dine gamle notater fra folkeskolen og samtidig også kan gemme de nye notater fra gymnasiet.

Der skal samtidig være en mulighed for at dele dokumenter/notater med lærer og sine medstuderende - og derudover skal der være en feature, der gør det nemmere at håndtere gruppearbejde;

Det skal være muligt at gemme notaterne i en “mappe” og samtidig indeholde en form for væg, så man kan holde styr på, hvem der har opdateret hvad og hvilke ting der mangler.
- Der skal selvfølgelig være en kontrol med, hvem der har adgang til hvilke grupper/klasser.

En anden mulighed vil være overgangen fra folkeskole til ungdomsuddannelse og fra ungdomsudd. til videregående. Man kunne integrere nogle features, der gør hele den process mere overskuelig.