Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Replika varer i England.....

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg synes at jeg har haft læst her inde et sted, at det er lovligt at handle med replika varer (kopi varer) i England, så længe man oplyser køber om at der ER en replika model der blir solgt.... Jeg kan ikke finde tråden, og sidder og diskuterer det med et par kammerater...

Er der en her inde som er inde i disse regler...? Jeg er klar over at de har noget med ophavsret der oppe, f.eks. med møbler, hvor designer møbler må sælges som kopier 25 år efter deres lancering på markedet osv., men er sgu ellers ikke rigtigt inde i disse regler.

Håber der sidder en som kan hjælpe, på forhånd tak for hjælpen, og rigtig god fredag aften til jer alle.

Dbh Rasmus

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:33

Rasmus:

Jeg synes at jeg har haft læst her inde et sted, at det er lovligt at handle med replika varer (kopi varer) i England, så længe man oplyser køber om at der ER en replika model der blir solgt.... Jeg kan ikke finde tråden, og sidder og diskuterer det med et par kammerater...

Ja det er sandt... Men salget skal ske fysisk fra England, ellers opstår der krænkelser!

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Oct 10
Skrevet kl. 22:35

Selvfølgelig. Men gælder dette alle varer, eller skal de have været på markedet en årrække, som jeg nævnte i tråden...?

Tak for hurtigt svar...

Dbh Rasmus

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:39

Rasmus:

Selvfølgelig. Men gælder dette alle varer, eller skal de have været på markedet en årrække, som jeg nævnte i tråden...?

Det gælder ik alle varer, da der er forskellige ting, som beskytter nogle varegrupper...

Men mange varer må lovligt sælges som replika, så længe kunden tydeligt informeres...

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Oct 10
Skrevet kl. 22:40

Du skal ha 1000 tak for hjælpen, god aften...

Dbh Rasmus

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)