Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er jeg for billig? Freelance PHP programmerings timepris.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

*Som en anden skøge kigger jeg mig over skulderen og ser efter om nogen taler om, at jeg er billig* Wink

Jeg har gennem noget tid solgt freelance PHP programmerings timer på klippekort ned til DKK 399,00 i timen.

Men jeg har sammenlignet mig selv med andres priser versus erfaringer - og finder ret ofte freelancere med kun et halvt til to års PHP programmeringserfaring - sælge deres ydelser til DKK 800,- i timen.

Nogen gange må jeg endda sige at jeg finder deres arbejdsresultater kritiske - hvilket jeg har set flere gange når jeg overtaget et projekt eller en opgave fra en grøn freelancer.

Jeg har sammenlagt set over 10 års erfaring med PHP programmering og samlet set 16 års erfaringer med web udvikling.

Er jeg for billig?

Timer Timepris Rabat % Rabat kr. Pris Pris
ex. moms
1 525,00 0 % 0,00 656,25 (525,00)
10 488,25 7 % 367,50 6.103,13 (4.882,50)
25 451,50 14 % 1.837,50 14.109,38 (11.287,50)
50 425,25 19 % 4.987,50 26.578,13 (21.262,50)
100 399,00 24 % 12.600,00 49.875,00 (39.900,00)
Det med småt: Alle priser er angivet i DKK. Priserne i parentes er ex. moms. Der betales forud for klippekortet før dette kan tages i brug. Et klip svarer til en time. Hver bestilt opgave afregnes i hele klip, dog minimum et klip pr. bestilt opgave. Ubrugte klip tilbagebetales ikke. Ved opbrugt klippekort skal nyt klippekort købes og betales før en evt. påbegyndt opgave kan afsluttes. Klippekortet forældes ikke.

Ovenstående priser er gældende fra 1. november 2010.
Envidere henvises til Forretningsbetingelserne

Ovenstående er priser pr. 19. november 2010 og kan ændres uden varsel - da jeg ikke kan redigere denne tråd om kort tid.

Men hvad - er jeg for billig? - andre tager jo rask væk DKK 800,00 - 1.200,00 i timen uden at blinke...

Beklager min hjemmeside måske er lidt ringe... Jeg bruger gerne tiden på at arbejde for mine kunder - fremfor at kode på min egen side.. Wink

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 15:47

Du vil sikkert få mange forskellige svare. Personligt mener jeg du kan arbejde udfra dette:

Hvis dine kunder / kommende kunder er villige til at betale 800 kr i timen, og du løbende kan få nye opgaver - ja så sælger du sig selv for billigt nu :-)

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 15:52

IOOS Internet ApS:

Hvis dine kunder / kommende kunder er villige til at betale 800 kr i timen, og du løbende kan få nye opgaver - ja så sælger du sig selv for billigt nu :-)

Mine kunder booker mig fremadrettet, køber store klippekort, anbefaler mig til kollegaer/venner. Samtidig bliver jeg ringet meget op af folk der vil have tilbud UNDER min pris som jeg så er begyndt pure at afvise - netop fordi jeg har MASSER at lave og har booking langtid frem.

Så der svarer nok igen på spørgsmålet...?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:54

Hvis du synes du har et udemærket job og økonomi, så er det vel ikke for billigt. Måske er det derfor du har dine kunder?

Alt i alt så kan man kun vúrdere det selv. Og vurderingen af om man tør tage risikoen for kundefrafald ved en prisstigning.

Men hvis du har så meget at lave, at du ikke engang kan nå dit eget er det måske tidspunktet at tage chancen.

Brian

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 16:02

Tom Frank Christensen:

Men jeg har sammenlignet mig selv med andres priser versus erfaringer - og finder ret ofte freelancere med kun et halvt til to års PHP programmeringserfaring - sælge deres ydelser til DKK 800,- i timen.

Mener du "sælge" eller "forsøge at sælge" ?

Hvis førstnævnte, så tror jeg at det er ved at være tid til brancheskift for undertegnede :)

Hvad selve dit spørgsmål angår kan jeg ikke andet end at sige som så mange andre herinde: tweak prisen når du er booket helt op.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:44

Hej Tom

En vare er det værd som folk, vil give for den! Så hvis dine kunder gerne vil give mere for det du laver, så er du for billig! Hvis ikke så har du den rette pris eller er for dyr!
Hvis du kan sælge mange flere timer, end du har tilrådighed, så skal du selvfølgeligt prøve at sætte prisen op!

Det er simpelt!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)