*Som en anden skøge kigger jeg mig over skulderen og ser efter om nogen taler om, at jeg er billig* Jeg har gennem noget tid solgt freelance PHP programmerings timer på klippekort ned til DKK 399,00 i timen. Men jeg har sammenlignet mig selv med andres priser versus erfaringer - og finder ret ofte freelancere med kun et halvt til to års PHP programmeringserfaring - sælge deres ydelser til DKK 800,- i timen. Nogen gange må jeg endda sige at jeg finder deres arbejdsresultater kritiske - hvilket jeg har set flere gange når jeg overtaget et projekt eller en opgave fra en grøn freelancer. Jeg har sammenlagt set over 10 års erfaring med PHP programmering og samlet set 16 års erfaringer med web udvikling. Er jeg for billig?
Ovenstående er priser pr. 19. november 2010 og kan ændres uden varsel - da jeg ikke kan redigere denne tråd om kort tid. Men hvad - er jeg for billig? - andre tager jo rask væk DKK 800,00 - 1.200,00 i timen uden at blinke... Beklager min hjemmeside måske er lidt ringe... Jeg bruger gerne tiden på at arbejde for mine kunder - fremfor at kode på min egen side..
|
Du vil sikkert få mange forskellige svare. Personligt mener jeg du kan arbejde udfra dette:
Hvis dine kunder / kommende kunder er villige til at betale 800 kr i timen, og du løbende kan få nye opgaver - ja så sælger du sig selv for billigt nu :-)