Hej Amino. Jeg søger lidt hjælp. Kender en der lige er flyttet sammen med sin kæreste. Kærestens søn er født med en gen-fejl der gør at immunforsvaret ikke kunne nedbryde bakterier fra andre mennesker så han var meget syg. hun har så gået på tabt arbejdsfortjeneste til nu her hvor hun kom på kontanthjælps barsel. De har nu igennem behandling fået et barn sammen. Min ven kan ikke adoptere barnet før de har boet sammen i 2½ år, ej heller ikke få tilskud via. su på sin uddannelse til at forsørge børnene, hvilket er lidt underligt eftersom kommunen har taget alle moderens tilskud fordi de nu er to forsørgere. Mit spørgsmål er så, om nogen herinde kender til nogle fonde de evt. kan søge hjælp til her i julen? Og om der er andre fonde hvor man kan få hjælp fra? Jeg har prøvet at undersøge det, men rent ud sagt ved jeg ikke helt hvad man søger efter, og da ingen af dem har kontakt med deres familie ønsker jeg at gøre en lille forskel i år og om ikke andet give dem nogle hints. Jeg håber der er nogen der kender nogle muligheder. Obs. Det er ikke en tiggetråd overhovedet, vil bare gerne høre hvad de har af muligheder. |
Lån "Vejviser til legater og fonde" på det lokale bibliotek. Min kæreste sidder for tiden og søger en masse legater, så jeg har kigget en del i bogen, og der findes flere legater, som støtter værdigt trængende. I er desværre nok nødt til at tage dem fra en ende, da legatbekrivelsen sagtens kan være fem forskellige grupper, herunder værdigt trængende.
Mange gange held og lykke med projektet. :)