Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ualmindelig idé - jeg har brug for alle de svar jeg kan få :-)

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære du :-)

Jeg sidder med nogle kompetencer og ideer, som jeg tænker jeg gerne vil leve af - men jeg ved sku ikke helt hvordan eller om der overhovedet er andre end mig der synes det er en god idé :-) Så skyd mig ned, eller byg mig op, anyway, giv mig dit uforsødet blik på, hvad du synes:

Here goes:
Jeg er en mand på 34år. Har en uddannelse i salg og har arbejdet med salg og marketing siden jeg var 19 - kontinuerligt ind til nu.
I dag arbejder jeg med online marketing, som så mange andre, men synes jeg har nogle erfaringer og viden, som kan bruges på at blive iværksætter.

- Igen, uden jeg ved hvordan.

Sideløbende med mit liv, har jeg indtaget en frygtelig masse medicin.
Hvad der i "branchen" kaldes for et decideret misbrug. Hver dag gennem 14 år, +30 piller dagligt. Bare for at give et indtryk.
Det har selvfølgelig påvirket både mit liv, job, privatliv, kærester, familier osv. på alle de klassiske måder.

Jeg tog i august 09 så tyren ved hornene og tog en beslutning om at nu skulle det sku være slut - og jeg ville ændre mit liv - som Thorborg siger - vi aner ikke om der er mere end det ene, og jeg vil sku have det bedste ud af det. Derfor gennemgik jeg en behandling, kom ud som mig selv, i den anden ende. Og lever nu et virkelig lækkert liv, efter mine drømme og ønsker - stort set.

Jeg tror på at der i det her land er masser af mennesker der spiser for mange piller, tager drikker for meget alkohol, spiller for meget poker, shopper for meget, - og der er endnu flere der er pårørende til disse mennesker.
Jeg har nogle meninger, nogle holdninger og erfaringer samt viden om, hvad man kan gøre som pårørende - hvad man kan gøre hvis det er en selv der er lidt for langt ude - eller hvad man kan gøre som HR afdeling i en virksomhed.

Jeg VED at der både er private og offentlige instanser som behandlere "misbrugere" som den officielle titel er. Det er ikke min mening jeg vil behandle.

Min passion og lyst er TYDELIG for mig - dér - hvor jeg kan arbejde med, råde, støtte, udvikle - de mennesker - som selv vil og tager initiativ til en ændring i deres liv.
Eller som støtte og hjælp til pårørende og arbejdsgivere/HR afdl. til håndtering af et super tabubelagt emne. Hvor alle undersøgelser viser at vi i DK har min. 150.000 har et eller andet forbrug eller misbrug af et eller andet.

Jeg kunne jo sagtens oprette et website med alle mine råd - faktisk har jeg lavet et indlæg om min proces, det er alt for langt og kompliceret til at det virker online, men kan findes her: http://bit.ly/cWf7wY


Men det tjener jeg jo ikke penge på.
Når jeg googler "Pillemisbrug" er det udelukkende private behandlingssteder - som kommer frem. En behandling tager typisk 5-15 uger og koster fra 50K +. Og virker kun i 20% af gangene (er min tese)

Jeg føler der er et hul i markedet - hvor jeg kan hjælpe og rådgive andre mennesker, virksomheder - uden det koster 50K. Jeg er villig til at give meget af mig selv og min viden gratis væk, selvfølgelig!

Spørgsmålet er:
Er det overhovedet muligt at lave iværksætteri over dette emne? Eller er det for tabu-belagt?
Hvordan tænker i det kan gøres - hvordan tjener jeg penge på det?

Glæder mig sku til at se om jeg får svar på denne :-)

/Frimar Big Smile



Side 1 ud af 1 (1 indlæg)