Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg efter et salg.. er det opfølgende salg og hvordan??

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Assens
Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er!

Jeg har gennem de sidste 6-7 år haft x-antal kunder som jeg nu gerne vil have fat i igen. Produktet jeg har solgt dem er et produkt som jeg nu tilbyder et årligt eftersyn af, altså et serviceeftersyn hos kunden selv.

Min Tanke er, at få nedfattet et brev 'Kære kunde. Da du som kunde osv sov' hvori jeg, udover at tilbyde eftersynet, også vil fortælle om de nye produkter jeg sidenhen har fået i mit sortiment.

Er der nogen der har et par gode fif's eller keywords til hvordan et sådant skrives kort og godt?

Jeg er ikke ude efter et bureau eller en journalist. Så havde jeg jo blot kontaktet de relevante :)

På forhånd mange tak, og rigtig god jul!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:09

Hej

Du skriver:

Jeg har gennem de sidste 6-7 år haft x-antal kunder som jeg nu gerne vil have fat i igen. Produktet jeg har solgt dem er et produkt som jeg nu tilbyder et årligt eftersyn af, altså et serviceeftersyn hos kunden selv.

Min Tanke er, at få nedfattet et brev 'Kære kunde. Da du som kunde osv sov' hvori jeg, udover at tilbyde eftersynet, også vil fortælle om de nye produkter jeg sidenhen har fået i mit sortiment.

Er der nogen der har et par gode fif's eller keywords til hvordan et sådant skrives kort og godt?

Jeg er ikke ude efter et bureau eller en journalist. Så havde jeg jo blot kontaktet de relevante :)

På forhånd mange tak, og rigtig god jul!

For det første vil jeg gerne udtrykke stor undren over din kommentar i forhold til bureauer eller journalister. Der er ingen grund til negativitet hvis du gerne vil have hjælp med opgaven, og få succes med din første kontakt med dine gamle kunder igen.

For at sige det ligeud bør dit FOKUS være på at levere dem en ordentlig information om det eftersyn du nu tilbyder - og det med at du nu har mange flere produkter skal kun være en bisætning.

Derudover er det vigtigt at huske at spørge til hvor glade kunderne har været. Der kunne jo være en grund til du ikke har hørt fra kunderne, og det kunne jo bl.a. være fordi de nu har købt noget helt andet.

For at sige det ligeud må du forvente at mange slet ikke kan huske dig, så der er kun ét skud i bøssen når du skriver brevet. Giv værdi og fokusér på hvad DU kan tilbyde dem, og hvilken GAVN de har af at læse teksten færdig.

--

Med venlig hilsen

Henrik Blunck

www.henrikblunck.dk

Fra Assens
Tilmeldt 28. Apr 08
Skrevet kl. 22:39

Hej Henrik

Mange tak for dit svar. Lad mig skynde mig at sige at det absolut ikke var hensigten at lyde negativ! Det skal jeg beklage. Men tilbage til emnet. Har du eller kender du til et noget man kunne bruge som en slags skabelon?

Mvh.

Lasse

Fra København
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 18:34

Hej Lasse.

Super god idé at tage fat i folk der har købt af dig før. En anden gang så vil jeg anbefale at gøre det tidligere, men bedre sent end aldrig.

Sørg for at skrive brevet så personligt som muligt, og giv dem gerne noget værdi gratis. Fx tips til hvordan de selv kan få produktet til at holde længere. Derudover ville det hjælpe dig rigtig meget at få nogle udtalelser fra andre glade kunder som har købt eftersynet hvor de fortæller specifikt hvad de har fået ud af det (produktet holdt 7 måneder længere, fungerede bedre etc.).

Giv dem et godt og tidsbegrænset tilbud som de ikke kan sige nej til, og som der blev skrevet ovenfor så giv dem endelig muligheden for at at give dig feedback så du kan finde ud af lige præcis hvad kunderne vil have... og så sælge dem det... det giver dig også mulighed for at bruge samme sprog/jargon som dine kunder hvilket får dem til, ubevidst, at føle sig mere trygge ved at købe af dig (igen).

Sidst, men slet ikke mindst, så send brevet flere gange eller skriv en serie af breve, det vil helt sikkert give flere svar og flere kunder i biksen.

Mvh Janus Guttmann-Fich.

Sådan får du lokale kunder nemt og hurtigt med Facebook: www.Lokal-Reklame.dk

Tilmeldt 23. Nov 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:35

Hej Lasse

Hvor mange kunder drejer det sig om? Jeg har generelt meget større succes med at ringe til kunder end at skrive et brev. Men hvis det er rigtig mange kunder, er det selvfølgelig ikke en option.

Ellers ville jeg - som Janus også skriver - sørge for, at brevet er så personligt som muligt. Gerne noget der giver dem en "nååh ja" oplevelse, når de prøver at komme i tanke om, hvem du er.

Jonas

Fra Assens
Tilmeldt 28. Apr 08
Skrevet kl. 20:47

Hej Janus og Janus

Tusinde tak for jeres input. Det er bestemt noget jeg kan bruge!

Jeg vender tilbage med, forhåbentlig, en succeshistorie Smile

Fra København
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 22:44

andkjaer:

Tusinde tak for jeres input. Det er bestemt noget jeg kan bruge!

Jeg vender tilbage med, forhåbentlig, en succeshistorie Smile

Velbekomme. 

Jeg glæder mig til at høre hvordan der er gået :)

Mvh Janus Guttmann-Fich.

Sådan får du lokale kunder nemt og hurtigt med Facebook: www.Lokal-Reklame.dk

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 22:53

Linux-man:
For det første vil jeg gerne udtrykke stor undren over din kommentar i forhold til bureauer eller journalister. Der er ingen grund til negativitet hvis du gerne vil have hjælp med opgaven, og få succes med din første kontakt med dine gamle kunder igen.

Det er da helt fair hvis at trådstarter ikke gider have tonsvis af tilbud?

Nå, jeg synes helt klart om din idé, men du skal alligevel være fokuseret på noget. Bl.a. at du ikke bare kan sende en e-mail til dem, hvis de ikke har givet lov til dem. Hvis det er pr. brev, mener jeg ikke at der er noget som skulle forhindre dig i det. Nu kender jeg ikke dit erhverv, men jeg vil nu alligevel blive lidt irriteret hvis alle de virksomheder jeg har handlet hos, skriver til mig efter 5 år og spørger om jeg vil købe et nyt produkt. Det er for de fleste erhverv meget lang tid efter. Hvad laver du helt præcist?

Synes opfølgning af salg er super spændende. Det du kan gøre hvis du vil lære mere om det, det er at tage på et lille sælgerkursus. Det har jeg hørt skulle give rigtigt meget.

Et lille tip: Alle lærerne på kurserne fortæller dig altid at du aldrig skal tage et nej, for et nej. Tyg lidt på den ;-)

Held og lykke med det hele!

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)