Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

NYT SPIL... HVORDAN KOMMER JEG VIDERE??

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Nordborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Da jeg var på campingferie i sommers med min svoger, så vi at vores nabo spillede et mærkeligt spil som så meget underholdende ud. Vi tog kontakt til dem, og prøvede så dette spil. Vi blev dybt afhængige af det, og det endte med at vi købte det af ham, og brugte nu det meste af den resterende ferie på at spille dette spil. Manden vi købte det af havde selv opfundet det, og jeg så med det samme muligheden i salg af selvsamme spil. Han syntes det lød rigtig spændende, og gav rettighederne til os unge og driftige mennesker (han selv er pensionist, og ville ikke have noget for det)

Nu er mit spørgsmål så bare; hvordan kommer vi videre med dette spil. Vi er ikke selv interesserede i at producere det, da det vil koste alt for mange penge. Jeg havde mere tænkt på en eventuel licensaftale med en større producent. Hvad mener I der vil være det smarteste.

Jeg kan personligt sagtens se dette spil blive sommerens helt store dille:)

(Spillet er et udendørsspil i træ, samt bolde forbundet med en snor. Simpelt men hamrende sjovt...)

På forhånd tak for hjælpen

Steffan 

Fra Herning
Tilmeldt 28. Feb 09
Indlæg ialt: 613
Fra  Totalenergi Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steffan,

Vi har nogle gode kontakter til firmaer der muligvis kunne producere jeres spil - til en meget fornuftig pris. Vi kan levere en total løsning til jer, så I kommer igang med dette spændende projekt!!!

Du er meget velkommen til at kontakte mig på admin@cetadesign.com - så kan vi drøfte nærmere.

Fortsat god aften

De bedste hilsner

Morten Dal

 

 

Fra Nordborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten.

Tak for det. Du hører fra mig.

Tilmeldt 9. Jun 08
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Patent- og Varemærkestyrelsens folder om Beskyttelse af spil og koncepter er også god at få forstand af:

http://www.dkpto.dk/media/49849/beskyttelse%20af%20spil%20og%20koncepter.pdf

Yderligere kommentarer:

I Danmark er der et par firmaer, der producerer spil nemlig Skandinaviens største legetøjsgrossist KE Mathiasen, se http://www.keleg.dk/ . Det er vores indtryk, at firmaet uopfordret får tilsendt 50-60 spil årligt. Nogle af de tilsendte spil udvælges og bliver prøvespillet af ansattes familier i f.eks. en weekend. Hvis reglerne ikke er klare og entydige får spillet let en dårlig bedømmelse, og kommer ikke med i den lille pulje forfra der i forsommeren udvælges nogle få – måske 4-6 spil – som så bliver sat i produktion.   Firmaet underskriver ikke hemmeligholdelsesaftaler.

Et andet firma, der i de senere år har stået bag spilsucceser er Game InVentors, se http://www.gameinventors.dk/#top, som har en glimrende hjemmeside. Folkene har selv udviklet spil og stiller nu deres viden på dette område til rådighed for opfindere, der kun ønsker hjælp til udvikling og produktion, men Game InVentors går vist undertiden også ind i et samarbejde med opfindere på basis af en licensaftale.  

Hvis et spil er pædagogisk og specielt velegnet til brug i skoler og SFO’er, kan det være værd at præsentere det for www.edutoy.dk.

Spilfirmaer i det øvrige Europa

Du kan evt. finde interesserede firmaer på den store legetøjsmesse i Tyskland, se http://www.spielwarenmesse.de/?id=985 , som vistnok er en af verdens største messer på det område.

mvh

Kasper

Teamleder for Opfinderrådgivningen - www.opfind.nu

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvorfor føler trådstarter behov for at skrive med CAPS LOCK i overskriften?

Det er off topic, og flueknepperi, men det er da irriterende at se på.

Fra Nordborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Du har ALT for meget tid tilovers, Wi

Fra Nordborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de rigtig gode råd Kasper.

 

Mvh

Steffan

Tilmeldt 9. Jun 08
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Selv tak Steffan.
Du er naturligvis velkommen til at kontakte mig hvis du får behov for yderligere hjælp. 

 

Mange hilsner

Kasper

Teamleder for Opfinderrådgivningen - www.opfind.nu

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper !

du er "true" amino

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Wi:

Hvorfor føler trådstarter behov for at skrive med CAPS LOCK i overskriften?

Det er off topic, og flueknepperi, men det er da irriterende at se på.

 

Der er vist en som keder sig seriøst, hva....!? Cool

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)