Hej Jens. Du gør mig både ked af det og skuffet. Det du skriver der, uden at du lige nævner de systemer du tænker på, er for mig at se useriøs rådgivning. det kan godt være at du er glad for C5, men der er absolut mange netbaserede løsninger der er lige så gode og sikkerheden er i top, og de kan tilgåes fra en hvilken som helst PC hvor som helst. de bedste hilsener Anders Mikkelsen Nr1 Økonomikontoret |
Hej Jens
larsens bogførings service:
C5 online er et af dem.
larsens bogførings service:De kan kun det helt basale og lever sjældent op til ens forventninger om fleksibilitet, rapporteringsbehov osv.
C5 online er stadig et af dem. Her er jeg dog godt klar over, at der skal betales for ekstra moduler. Hvilket dog er normalt for de fleste online-systemer af et hvis omfang.
SALDI har følgende liste med funktionalitet og intet af det koster ekstra. Og der er meget mere på vej.
Med SALDI er der faktisk 100% fleksibilitet, da det er Open Source, så det er muligt at tilpasse det 100% til dine behov - og det er endda helt gratis at hente.
larsens bogførings service:Samtidig binder du dig for en længere periode
Du kan starte gratis med SALDI med op til 300 posteringer årligt. Vi har over 2.000 gratister pt. og nogle endda siden offentliggørelsen i 2006.
På betalingstjenesten er abonnementsperioden fra en måned til helårligt, så man kan vælge en kort bindingsperiode.
larsens bogførings service:og dine data ligge på nettet, hvilket ikke altid er det mest hensigtsmæssige - af sikkerhedsmæssige årsager.
Når det gælder it-sikkerhed, så er der mange virksomheder, som ikke har sikret deres egne it-systemer samt sikkerhedskopiering af data godt nok. Især de helt små virksomheder.
Ved at benytte et online system, så sikres dataene og historikken, da der for SALDI's og mange af vores konkurrenters vedkommende sikkerhedskopieres flere gange dagligt - og til flere lokationer.
Med SALDI kan du til enhver tid få regnskabet for en angivet dato, da alle regnskaber gemmes dagligt for al eftertid. Og du har mulighed for selv at tager sikkerhedskopier og indlæse dem igen.
Hvad gør en virksomhedsejer, når computeren er blevet ødelagt eller stjålet og sikkerhedskopien ikke kan indlæses?
Med et online system benyttes blot en anden computer. Med et installeret program er det mere end blot ærgerligt.
SALDI er Open Source og kan frit hentes, installeres og benyttes på egen server (Linux), så her har du absolut valgfrihed. Men for de fleste små og mindre virksomheder vil jeg anbefale onlineløsningen.
larsens bogførings service:Skal du ud og have et rigtigt program kan C5-light anbefales. Det koster lidt mere i anskaffelse men til gengæld kan du bygge på efterhånden som behovet melder sig.
SALDI kan også udbygges og tilpasses. Hvis man ikke selv kan programmere, så kan man (eventuelt sammen med andre virksomheder med samme behov) få det udviklet ofte til en pris, som et eller få moduler i C5 koster - og alle brugere får glæde af det efterfølgende.
Andre online-systemer kan også tilpasses i større eller mindre omfang.
larsens bogførings service:En alternativ løsning er at tage kontakt til et bogføringsselskab/bogholder, der allerede har anskaffet disse systemer. Det koster selvfølgelig også, men til gengæld er du sikker på at data opbevares fortroligt
Er meget enig i, at det er godt at samarbejde med en regnskabskyndig, hvis man ikke selv er det.
SALDI og mange af vores konkurrenter har flerbrugeradgang, så de også kan få adgang.
Dog vil jeg kraftigt fraråde, at regnskabet kun ligger hos en ekstern bogholder eller revisor. Jeg har kendskab til to eksempler på, at en revisor og deres kunde er raget uklar med hinanden, hvor revisoren efterfølgende ikke ville udlevere regnskabet og tilhørende bilag, hvilket resulterede i virksomhedernes konkurs, da de ikke kunne aflevere regnskabet til SKAT. Der findes desværre brådne kar alle vegne.
Så sørg for altid at have sikkerhedskopier af hele regnskabet - uanset hvor det er placeret. Garantier er godt, men at have en kopi selv er helt klart det bedste.
Med venlig hilsen
Claus Agerskov