Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskabs/faktura program

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens.

Du gør mig både ked af det og skuffet.

Det du skriver der, uden at du lige nævner de systemer du tænker på, er for mig at se

useriøs rådgivning.

det kan godt være at du er glad for C5, men der er absolut mange netbaserede løsninger der er lige så gode og sikkerheden er i top, og de kan tilgåes fra en hvilken som helst PC hvor som helst.

de bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1 Økonomikontoret

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 12:15

Hej Jens

larsens bogførings service:
Der findes en hel del programmer på nettet som "kun" koster 150-200 kr. pr. måned.

C5 online er et af dem.

De kan kun det helt basale og lever sjældent op til ens forventninger om fleksibilitet, rapporteringsbehov osv.

C5 online er stadig et af dem. Her er jeg dog godt klar over, at der skal betales for ekstra moduler. Hvilket dog er normalt for de fleste online-systemer af et hvis omfang.

SALDI har følgende liste med funktionalitet og intet af det koster ekstra. Og der er meget mere på vej.

Med SALDI er der faktisk 100% fleksibilitet, da det er Open Source, så det er muligt at tilpasse det 100% til dine behov - og det er endda helt gratis at hente.

Samtidig binder du dig for en længere periode

Du kan starte gratis med SALDI med op til 300 posteringer årligt. Vi har over 2.000 gratister pt. og nogle endda siden offentliggørelsen i 2006.

På betalingstjenesten er abonnementsperioden fra en måned til helårligt, så man kan vælge en kort bindingsperiode.

og dine data ligge på nettet, hvilket ikke altid er det mest hensigtsmæssige - af sikkerhedsmæssige årsager.

Når det gælder it-sikkerhed, så er der mange virksomheder, som ikke har sikret deres egne it-systemer samt sikkerhedskopiering af data godt nok. Især de helt små virksomheder.

Ved at benytte et online system, så sikres dataene og historikken, da der for SALDI's og mange af vores konkurrenters vedkommende sikkerhedskopieres flere gange dagligt - og til flere lokationer.

Med SALDI kan du til enhver tid få regnskabet for en angivet dato, da alle regnskaber gemmes dagligt for al eftertid. Og du har mulighed for selv at tager sikkerhedskopier og indlæse dem igen.

Hvad gør en virksomhedsejer, når computeren er blevet ødelagt eller stjålet og sikkerhedskopien ikke kan indlæses?

Med et online system benyttes blot en anden computer. Med et installeret program er det mere end blot ærgerligt.

SALDI er Open Source og kan frit hentes, installeres og benyttes på egen server (Linux), så her har du absolut valgfrihed. Men for de fleste små og mindre virksomheder vil jeg anbefale onlineløsningen.

Skal du ud og have et rigtigt program kan C5-light anbefales. Det koster lidt mere i anskaffelse men til gengæld kan du bygge på efterhånden som behovet melder sig.

SALDI kan også udbygges og tilpasses. Hvis man ikke selv kan programmere, så kan man (eventuelt sammen med andre virksomheder med samme behov) få det udviklet ofte til en pris, som et eller få moduler i C5 koster - og alle brugere får glæde af det efterfølgende.

Andre online-systemer kan også tilpasses i større eller mindre omfang.

En alternativ løsning er at tage kontakt til et bogføringsselskab/bogholder, der allerede har anskaffet disse systemer. Det koster selvfølgelig også, men til gengæld er du sikker på at data opbevares fortroligt

Er meget enig i, at det er godt at samarbejde med en regnskabskyndig, hvis man ikke selv er det.

SALDI og mange af vores konkurrenter har flerbrugeradgang, så de også kan få adgang.

Dog vil jeg kraftigt fraråde, at regnskabet kun ligger hos en ekstern bogholder eller revisor. Jeg har kendskab til to eksempler på, at en revisor og deres kunde er raget uklar med hinanden, hvor revisoren efterfølgende ikke ville udlevere regnskabet og tilhørende bilag, hvilket resulterede i virksomhedernes konkurs, da de ikke kunne aflevere regnskabet til SKAT. Der findes desværre brådne kar alle vegne.

Så sørg for altid at have sikkerhedskopier af hele regnskabet - uanset hvor det er placeret. Garantier er godt, men at have en kopi selv er helt klart det bedste.

Med venlig hilsen
Claus Agerskov

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 16:14

Hej Thomas

Der findes en hel del programmer på nettet som "kun" koster 150-200 kr. pr. måned.

De kan kun det helt basale og lever sjældent op til ens forventninger om fleksibilitet, rapporteringsbehov osv.

Samtidig binder du dig for en længere periode, og dine data ligge på nettet, hvilket ikke altid er det mest hensigtsmæssige - af sikkerhedsmæssige årsager.

Skal du ud og have et rigtigt program kan C5-light anbefales. Det koster lidt mere i anskaffelse men til gengæld kan du bygge på efterhånden som behovet melder sig.

Det forholdsvis simpelt (for en regnskabskyndig) og er bygget op efter principperne i microsoft officepakkerne.

En alternativ løsning er at tage kontakt til et bogføringsselskab/bogholder, der allerede har anskaffet disse systemer. Det koster selvfølgelig også, men til gengæld er du sikker på at data opbevares fortroligt og at du kan kræve de rapporter du skal bruge så som moms, resultatopgørelse, likviditet osv. Samtidig kan du anvende din tid på forretningen istedet for på kedelig administration!

Jeg kender flere personer jeg kan anbefale, der kan udføre dette arbejde.

Lad mig vide hvis du har behov for dette?

Jens

Jeg har ikke selv brugt C5 Light, men C5 da det var nyt engang for 10-12 år siden. Jeg må sige at et system som SummaSummarum er meget lettere at gå til, og softwaremæssigt bedre designet.

I dyreste form koster det halvdelen af C5 Light, og dette system ville jeg ubetinget prøve af først. Som med andre former for sofware bør du definere hvad du har behov for, da du ellers får noget der i hvert tilfælde ikke passer til din situation.

Du bør tænke over en del forskellige ting;

• Ønsker du en software leveret over web hvor du skal betale løbende hver måned - Jeg hader web baseret software,  men det har betydelige fordele og betydelige ulemper.
  • Arbejder du med tekster på flere sprog
  • Skal du styre kreditorer
  • Har du en webshop som det skal integreres med
  • Har du lagerstyring?
  • Skal du have styring af batch infomation (ex sundhedssektor)
  • ...

Der er mange der giver det råd at du skal købe deres software - men det bør du ikke gøre hvis det ikke er rigtigt for dig.

MVH jens

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 16:19

Claus Agerskov/SALDI:

Dog vil jeg kraftigt fraråde, at regnskabet kun ligger hos en ekstern bogholder eller revisor. Jeg har kendskab til to eksempler på, at en revisor og deres kunde er raget uklar med hinanden, hvor revisoren efterfølgende ikke ville udlevere regnskabet og tilhørende bilag, hvilket resulterede i virksomhedernes konkurs, da de ikke kunne aflevere regnskabet til SKAT. Der findes desværre brådne kar alle vegne.

Så sørg for altid at have sikkerhedskopier af hele regnskabet - uanset hvor det er placeret. Garantier er godt, men at have en kopi selv er helt klart det bedste.

Med venlig hilsen
Claus Agerskov

Dette er et rigtig godt råd - hvis du ikke vil have et web baseret regnskabsprogram kan du lade din revisor arbejde på din computer via eks. en LogMeIn Free account/Citrix mv.. Du stikker dem en usb nøgle og så arbejder de blot på regnskabet på din computer uanset hvor de fysisk befinder sig.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 16:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Thomas,

Inden der kan svares ordentligt på dit spørgsmål, så skal følgende spørgsmål som minimum afklares:
- Hvor mange bilag har du?
- Hvem skal lave dit årsregnskab og din skatteopgørelse?

Det er nemlig ikke sikkert, at det kan betale sig for dig at købe/leje et bogføringsprogram.

Hvis du ikke har ret mange bilag, så kan det sandsynligvis bedst betale sig at få en freelance bogholder til at gøre arbejdet.

Denne bogholder anvender selv et system, og det skal du ikke betale for. Hvis du køber/lejer et system til 150 kr. om måneden, så koster det dig 1.800 kr. om året.

En freelance bogholder koster fra 250 kr. til 400 kr. i timen, og kan indtaste rigtig mange bilag på en time. Derudover bliver bogføringen gjort korrekt, og årsregnskabet bliver dermed meget hurtigere at afstemme.

Hvis du selv kan lave årsregnskab og skatteopgørelse, så er det jo selvfølgelig en fordel at bogføre selv. Hvis du skal have en bogholder eller revisor til at gøre arbejdet, så bliver det meget nemmere (=biligere), hvis der ikke er en masse rettelser til bogføringen.

Konklusion:
For de 1.800 kr. du sparer til et system årligt, kan du købe 5-7 timer hos en bogholder, og jeg vil påstå, at du mindst kan få bogført 50 bilag i timen, dvs. et sted imellem 250 og 350 bilag.

Hvis bogholderen også laver dit årsregnskab og skatteopgørelse, så kan det gøres på ganske få ekstra timer.

Så hvis du har en lille virksomhed med få bilag (under 350 bilag årligt) så kan det slet ikke betale sig at gøre arbejdet selv.

Du vil hos de fleste bogholdere kunne få lavet et samlet årsregnskab for ca. 3.000 kr. eller mindre end det.

Tilmeldt 31. May 09
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 13:42
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil anbefale at du bruger OpenERP til Win og Mac http://www.openerp.com/

Eller OpenBravo hvis du bruger Linux http://openbravo.com/

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)