Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Merkonom eller markedsføringsøkonom

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle..

Jeg går og overvejer at læse nogle markedsføringsfag. Enten på akademiuddannelsen om aften eller som markedsføringsøkonom.

Hvad er fordelen ved hhv. den ene eller anden uddannelse udover at det er dyrt at læse på akademiuddannelsen.

Vh. Christina

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 12:48

Jeg stod i ca. samme situation for 1½ år siden med HD vs. markedsføringsøkonom, og valgte at starte med en markedsføringsøkonom, da den giver SU og arbejdsmængden er så lav at man nemt kan arbejde fuldtid+ i sin iværksættervirksomhed ved siden af.

Fra Odense
Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 161
Fra  Skov Rejser Skrevet kl. 13:07

Jeg ville tage akademivejen. Jeg har hørt at folk, der har taget markedsføringsøkonomivejen efterfølgende har haft svært ved at få et job. Det kan godt være at du vil tage iværksættervejen efterfølgende og derved ikke har brug for en arbejdsgiver, men det er stadigvæk ikke et godt tegn at mange har svært ved at få et job efter endt markedsføringsøkonomuddannelse. Du bliver nød til at tænke på hvad der udvikler dig mest - og ikke hvor SU'en er bedst. Det er i hvert fald min opfattelse.

Vh. 

Fra København
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 470
Fra  WebGain Skrevet kl. 13:12

Jeg er glad for min markedsføringsøkonom-uddannelse. De fleste klassekammerater jeg havde læser videre. Jeg ved ikke om det er pga. jobmangel eller blot for at videreuddanne sig. Jeg blev tilbudt job efter min praktikperiode, men valgte at blive i mit eget firma i stedet.

Webdesign, optimering og online markedsføring. Se mere på WebGain.dk

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 13:15

Hvis det er fordi du vil have en kort uddannelse som skal kvalificere dig til at få et job, vil også jeg fraråde dig markedsføringsøkonomen.

Hvis du er iværksætter og vil bruge den viden du får i din virksomhed, kan jeg godt anbefale denne vej. Jeg kunne mærke en forskel jeg kunne bruge i praksis efter få måneder.

Hvis du vil læse videre, er markedsføringsøkonomen også fin.

Den kan give merit på en del videregående

Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 14:25

Jeg har også hørt at niveauet på markedsføringsøkonom er lavt, men det er den også på akademimerkonom så vidt jeg ved.

Jeg vil formentlig bruge uddannelsen til at lave selvstædig virksomhed. Det der afskrækker mig efter at have læst om markedsføringsøkonom.., er at eksamen foregår på engelsk og at der er meget matematik (statistik og økonom).

v/Christina

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)