Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uhæmmet pral (2)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Aminoer,

 

Jeg synes egentlig også at vi i Opfinderkonsortiet PL Brake har grund til at være stolte over os selv.

I 1999 og 2000 fik vi enorm god mediedækning for vores nyopfundne minedetektor der dokumenterede ved en officiel test at den kunne finde landminer lavet helt af plastik.

Der kom ovenikøbet en forespørgelsesdebat i Folketinget om regeringen ville støtte økonomisk op omkring projektet.

Så skete der stort set ikke mere rent mediemæsigt indtil i august 2005 hvor et engelsk baseret analysemagasin bragte en 2 siders artikel af vort projekt. Det skal indskydes at der heller ikke kom udviklingsmidler i kassen.

I august 2006 indledte en danske megavirksomhed en due diligence af vort projekt, der fortsat er igang her 5 måneder efter. I mellemtiden er endnu en meget stor dansk produktionsvirksomhed gået igang med deres egen due diligence - så nu kører der to sideløbende. I oktober fik vi tilsagn fra en megainvestor om udviklingmidler, hvis vi kunne finde en troværdig industriel samarbejdspartner.

I december sendte vi så en pressemeddelelse ud om at vi nu blot manglede producenten, denne pm betød at TV2 nyhederne bragte levende billeder af prototypen den 21. december 2006.

Den 22. januar i år røg vi så helt til tops i internationale kredse indenfor minerydnings-knowhow via et link til en 5½ sides artikel på forsiden af James Madison Universitets website for Mine Action Information Center. Artiklen hedder: "HUMANITARIAN MINE CLEARANCE - THE IMPORTANCE OF INNOVATION" og kan findes på linket: http://www.maic.jmu.edu/ 
Den 24. januar tog Folketingets Forsvarsudvalg vort projekt til sig; forstået at der er stillet spørgsmål til Forsvarsministeren og at der er fokus på vores minedetektor.

 

Se denne historie kan ende med at blive en fri fortolkning af H.C.Andersens "den grimme ælling"

 

Med venlig hilsen

Lars C


Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lars,

 

Det er bare super super godt gået, held og lykke.

 

Thomas

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, tillykke med det!

 

Det er de utroligste ting, man kan udrette fra et kælderlokale i Vanløse...

 

 

Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :
ja, kæmpe tillykke med det. Og held og lykke.

Det var da en dejlig opmuntrende historie at starte dagen med..

 

Kristine

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er rigtig fedt for jer, og jeg håber det lykkes for jer at afsætte nogle til Det Danske Forsvar, både for jeres skyld og soldaternes...

En dektor der kan finde miner lavet af ren plastic, er guld værd!

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Ja det er rigtig flot. Både projektet og omtalen.

Kan godt huske jeg så det i fjerneren:-)

 

Alt muligt held og lykke i fremtiden!

Tilmeldt 30. Oct 05
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Flot og fortjent Lars, jeg vil virkelig håbe tingene flasker sig for jer, og at den geniale ide snart kan begynde at redde menneskeliv.

Mvh.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)