Hej
Jeg er ved at produktudvikle en god ide, som jeg har fået.
Nu er mit spørgsmål; Jeg er på kontanthjælp og ved endnu ikke om min ide også holder, når det kommer til salg. Dog har jeg allerede fået nogle enkle bestillinger, dog kun fra 2 venner. Så på det plan er det stadigvæk hobby. Hvis jeg vælger at sælge mine produkter til de 2 jeg kender, skal jeg så oplyse det til kommunen og til SKAT? Jeg vil meget nødigt komme i klemme og blive straffet og jeg ønsker, at gøre tingene efter bogen.
Jeg har oprettet en side på Facebook, hvor mine ting ligger til salg, må jeg det?
Det er jo således, at jeg selvfølgelig ikke vil afmelde min kontanthjælp før jeg 300% sikker på, at jeg kan leve af min opfindelse. Så altså, må jeg tjene penge og stadigvæk få kontanthjælp sålænge jeg oplyser dem om, hvor meget jeg tjener? Jeg tænker, at de så bare trækker det fra (som jeg tjener) kontanthjælpen.
Venligst fra Eva |
Det afhænger af hvorfor du får kontanthjælp.
Kontanthjælp sker efter lov om aktiv socialpolitik og er som sådan ikke en form for skrabet dagpenge for folk der ikke er medlemmer af en A-kasse, - men en ordning der skal sikre at modtageren så vidt det er muligt igen bliver selvforsørgende.
Du skal derfor have fat i din sagsbehandler, og have lavet en ny handlingsplan. Den kan skrues sammen på forskellige måder.
Kontanhjælp ved sygdom er lidt anderledes, da sagsbehandleren så skal vurdere om der er sket en bedring der indvirker på arbejdsevnen.
Michael