Når du ik har forstand på investeringer, så er det altså et farligt game at gå ind i... Og jeg ville ligeledes være meget påpasselig med alle de PBs, som du sikkert får pga denne tråd, da der sikkert er nogle, som mere er interesseret i dine penge, end at lave seriøs forretning med dig... Find ud af hva du brænder for, og brug derefter pengene fornuftigt indenfor dette område! |
Jeg synes der er en stor tendens til folk gentager hinanden i denne tråd. Mange anbefaler ham, at tage ud at opleve verden, men han beskriver jo netop han har rejst meget rundt i Europa, så jeg tvivler på trådstarter savner oplevelser eller livserfaring på det område!
Det anbefales af mange, at der skal sættes mange millioner til side og jeg kan kun være enig. Det ville uden tvivl være fornuftig at sætte mindst 8 millioner til side på en højrente konto.
Men at folk nærmest skræmmer trådstarter fra at investere eller kaste sig ud i projekter, forstår jeg simpelthen ikke. Det er desværre for dansk til min smag! Der er jo ingen der siger han skal smide millioner i de første projekter, han investerer i. Det er jo muligt blot at investere nogle hundrede tusinde kroner i et eller flere projekter - som ejer eller investor/partner - og det vil uden tvivl give ham en uvurderlig erfaring og viden på mange forskellige områder.
Der er altså unge folk med lille erfaring, med maks hundrede tusinde kroner på hånden, der kaster sig ud i projekter og endda opnår succes, så hvorfor skal en person med 15 mio. så ikke kunne gøre det samme?? Han vil endda være meget mindre påvirket, hvis alt lige pludselig skulle gå galt.
Og fordi man ikke har erfaring som investor, behøves det jo ikke være ensbetydende med at hele investeringen tabes. Der er trods alt, eftersigende, tale om en "intelligent, matematisk og analytisk person", så med den rette vejledning og fornuft skal han nok klarer sig.
Trådstarter vil måske gerne være selvstændig erhvervsdrivende og undgå en chef, så hvis han har et ønske om dette, er den bedste uddannelse altså at kaste sig ud i det og skabe sig sine egne erfaringer og viden. Naturligvis uden nødvendigvis at øsle millioner væk på projekter i første omgang, men meget mindre kan jo også gøre det!
Mit bedste råd vil dog være at surfe lidt rundt på Amino en hel uge med det samme, da man derved får en stor basic viden om vigtige aspekter både ift. at investere og være selvstændig erhvervsdrivende.