Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kapital til start af vognmandsforretning

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra ringe
Tilmeldt 16. Nov 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej er der nogen der ved hvor man evt kan låne til opstart af vognmandsforretning.

Har kørsel ved en af de store speditør , men mangler kapital til opstart skal bruge 250-300,000 kr

det eneste jeg har er et lån i min bank på ca. 365000kr

mvh tazman

Fra København
Tilmeldt 23. Sep 09
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 17:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu er det ikke for at ødelægge din ide om at blive selvstændig, der er intet mere fantastisk.

Men med mit kendskab til den kære vognmandsbranche, så er det, hvis du påtænker dig kun at køre fast for en speditør, det samme som at være chauffør!??  Bare med alt risiko siddende på dig selv. Altså en ansat uden rettigheder. 

Eller hvordan er din forretningsmodel!?

For speditørens er genial, specielt DSV's er jo så nice! Vi vil maks have 10 % af alt vores gods kørt på egne biler. Resten skal køres på undervognmænd. Dvs den dag der er lidt kørsel, så ringer de bare ikke til de undervognmænd. Dvs DSV ikke binder kapital, DSV har ingen risiko. Men det har undervognmanden jo!?

Og endnu mere genialt bliver det når de sælger en pakke hvor man jo køre for dem, brændstof, forsikringer, trailer, alt køber/lejer man så også igennem speditøren, hvilket gør at de tjener kassen! Igen genialt for speditøren, men mindre genialt for undervognmanden.

Mit spørgsmål er så bare til dig Tazman, hvorfor vil du gerne det her? :-)

Pga at du får din egen bil?

Fordi du kan lave forretning!?

Og hvad hvis speditøren en dag siger stop? - Går ned i pris? - har du så råd til at stoppe op med det samme, eller bliver du nød til at trække det ud, og køre med underskud!?

Har du en plan B for at holde bilen igang?

Og hvordan tænker du at du vil udvikle forretningen? Evt skaffe egne kunder? og Flere biler der trækker for dig? eller?

Og jeg spørger kun, fordi jeg synes det er utroligt synd for alle dem der investere en masse penge i en pæn bil osv, og ender uden en krone på lommen. 

Kort sagt, lad vognmænd være vognmænd, og chaufføre være chaufføre. At blande de 2 ting, er kun en fordel for speditøren. :-)

Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 22:28

Her skal du nok vælge at lytte til Mattias.

Er selv i branchen, heldigvis ikke som vognmand.

Det kan næsten aldrig svare sig, medmindre du får en kontrakt på fast kørsel.

ellers risikere du bare at blive røvrendt.

For 2 - 3 år siden kunne vi vælge og vrage mellem vognmænd.

Nu er der næsten ingen tilbage, så vi er mere eller mindre tvunget til at ansætte flere, for at få godset kørt.

Men man har jo selv været med til at ødelægge markedet.

Kender så mange hvor der er kikset for dem, så mit råd er at holde dig fra det marked, medmindre du kan få kontrakt og det hele.

// - 

Tilmeldt 10. Feb 08
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 23:07

Hej Jesper,

For at overleve som vognmand i Danmark skal man være svært dygtig til hele tiden at udnytte de km den triller. Og det er endnu sværere at overleve som vognmand for lånte penge, de vognmands virksomheder der har overskud i 2010 er dygtige vognmænd med mange års erfaring... Mit råd vil være hvis du VIRKELIG ønsker at være vognmand er at finde en vognmand som snart skal på pension og så købe en anpart i firmaet og langsomt opkøbe år efter år. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)