Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kræver det at starte et trykkeri

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har gået og overvejet hvad der skal til for at trykke skilte (fx. brandskilte) på selvklæbende vinyl. Kvaliteten skal være rigtig god og de skal kunne holde til at sidde udenfor, i blæst og regn. 

Den optimale løsning vil være også at kunne trykke på plast, men selvklæbende papir kunne være en god start. 

Kan I kære tryk eksperter give mig en ide om muligheder/ikke muligheder

Tilmeldt 16. Nov 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:44

Hej gi mig et kald eller send en mail så finder vi en løsning

VH

Rasmus Knude

Gebet ApS

Flæsketorvet 50

DK-1711 Copenhagen V

Tel +45 3393 9355

rkn@gebet.dk

www.gebet.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 15:05

Gå-på-mod  Smile

Hvis du 'bare' skal lave brandskilte mv. kan en UV-printer, Hybrid-printer eller en Termisk-printer være at foretrække, de kan trykke direkte på dine plader se evt. mere på www.nwd.dk eller www.cc-co.dk)

Hvis du derimod skal være lidt mere fleksibel, skal du nok over i serigrafi, her trykker man emnerne med en trykmaskine (manuel eller halv-automatisk), trykramme, trykfarver etc.  -  dette kræver dog lidt mere viden omkring, det at fremstille rammer til tryk, hvilke trykfarver der er egnet til de forskellige materialer etc. (men hos www.cc-co.dk får du hele paletten - farver, maskiner, rammer samt - hvis du er heldig, også viden Wink)

Hvis du vælger den serigrafisk model, er der også nogle miljømæssige hensyn at tage, det skal du nok tage med din lokale BST eller lign.

/Frank

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 15:38

Tak for svar Frank, jeg vil straks kaste mig over dine links.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:29

Hej Frank

CC & CO, levere desværre ikke rammer mere ændret 1. nov, og det er vel kun et spørgsmål om tid, før at de droppe alt serigrafi.

Og de har så også mistet flere agenturer for flere trykmaskiner.

Men ellers så er der

www.spacio.dk

http://www.juhl-as.com/

Til emnet

Det nemmeste er at købe en folie skærer og lave dem via den måde. Det er billigt og rimelig holdbart. Det giver så nogle begrænsninger, men da du sikkert ikke skal lave en masse detaljer, så ville den være udemærket egnet. Og så kan du købe alt i cc & co's webshop.

Umiddelbart ville jeg lade de profesionelle om serigrafi. Men hvis du kan få en lære mester, så er det noget andet. Men da branchen er rimelig presset, så skal du ikke forvente at nogle vil lære dig noget.

/Kenneth

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:37

Jeg vil bakke op om de andres svar.

Print, folieskæring eller serigrafi er det du er ude i.

Folieskæringen kan du lettest komme i gang med, både hvad angår økonomi og den nødvendige erfaring. Men det er så til gengæld begrænset hvor små detaljer du kan lave, ligesom det kun er solide farver - så du kan ikke lave sådan noget som glidende farveovergange.

Hvis du går over i print, så har du en del flere muligheder, men du bevæger dig også over i et område som kræver en del mere viden. Og hvis det skal være holdbart så er du ude i nogle maskiner som er ret dyre både i anskaffelse og drift. Vores større maskiner af denne slags står i undertryk med aktiv udsugning, luft fugtning og køling.

Serigrafi er helt klart den teknik som kræver allermest tryk-mæssig erfaring. Og du kommer ikke uden om at skulle lave nogle investeringer i rammer, udstyr til film og fremkaldelse. Prismæssigt set kan du dog slippe billigere afsted med denne teknisk end med print.

Fælles for alle teknikkerne er dog at det altså kræver noget viden og erfaring i større eller mindre grad. Endvidere kommer der også alle de "bløde" ting som ikke blot er til at lave trykket med - det vil sige sådan noget som skærebord, applikator, varmeovn, farvevægt, folier, applikationstape, farver - alt afhængigt af hvilken teknik du vælger.

Alle jeg kan komme i tanke om, som har begivet sig ud i selv at lave tryk som et tillæg til det de ellers normalt tilbyder, er endt med at droppe det igen. Simpelthen fordi det har krævet for meget økonomisk og af deres tid set i forhold til det der var deres primære fokusområde.

Så umidlbart vil jeg anbefale dig at finde en underleverandør i stedet for og så bruge krudtet på at få en god success ud af din virksomhed Geeked.

/Jesper

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)