Er det ikke ved at være på tide at få noget rabat?
Hvis du kunne modtage en daglig mail om 50% (eller mere) på nogle produkter eller ydelser, som du havde behov for i din virksomhed, ville du så tilmelde dig? Det skulle være en daglig nyhedsmail, hvori du kunne klikke på "se tilbud her".
Og ville du tilmelde dig som leverandør med dit produkt eller din ydelse for at få nye kunder?
Lad mig høre, om det er en idé, der skal graves lidt i.
Ja, nu findes de jo til B2C markedet så måske der var et marked for B2B. Men tror nu mange har deres faste leverandører så det skulle nok bevæges hen i mod nogle produkter og ydelser som var til gavn for personalet eller nye produkter / ydelser som ikke er set før eller virksomheden ikke har kendskab til. Det er bl.a. det siderne som downtown og sweetdeal gør, nemlig at komme med rabatter fra selv de små steder som ikke ret mange har kendskab til og dermed føler en lyst til at prøve nu hvor det er så billigt.
Hvis der er tale om 50 % real rabat, ja, men iforhold til hvad ? Vildledende udsalgspris , eller butikkens normalpris ? Det er for nemt at sætte prisen for højt i udgangspunktet - og så give "store rabatter". Daglig mail gad jeg nok heller ikke have - men måske et ugebrev.
Jep! På nogle områder er der stor kamp om kunderne, så der skal nok være plads til noget rabat for at kapre konkurrrentens plads. Der findes mange dygtige iværksættere, også herinde, som er oppe imod nogle giganter. At kende disse små, spændende virksomheder og skaffe dem nye markedsandele, er en drivkraft i sig selv. Jeg elsker, når de små tryner de store.
Du har ret - i forhold til hvad! Men det vil selvfølgelig altid være med udgangspunkt i normalprisen fra leverandøren. At du så måske kun opnår 30% i nogle tilfælde og 75% i andre - det kan man umuligt forholde sig til.