Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget skal jeg forvente at bruge på adwords

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 5. Dec 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg lancere snart en webshop. Butikken vil bestå af 1500 varenumre.

Jeg ved godt, pga google auktionsprincip, at man ikke kan fastsætte et beløb og så har man købt placering nr. 1. Men jeg skal fastsætte et budget til brug af adwords. Budget perioden løber kun 5 mdr. før jeg overgår til ny budget periode.

Konkurrencen er ikke særlig stor. Der er maks to andre der køber de mest gængse søgeord, og de ligger ikke stabilt med sponsorede links.

Så hvad skal jeg regne med at betale pr. måned.

Ved I eventuelt om der ligger en omregningsfaktor i forhold til hvor mange man får ind på sit site og hvor mange der ender med at afgive en ordre?

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 14:31
Hvis din branche står inde på denn side http://www.ppcwatch.dk/ kan du evt. se hvad det koster, at ligge nr 1.

Det er Mikkel deMib''s hjemmesiden og han givet nok også et svar herinde, hvis du er heldig

Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 15:51
Sælger du rumfærger og supertankere eller tordenskjold tændstikæsker?

Hvis du vil have en form for et kvalificeret bud må du altså åbne op for lidt flere informationer - ellers bliver det bare en meget løs snak om konverteringsgrad og ROI principper.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 23:05
Dato: 24-01-2007 14:12:11 Forfatter:Søren Kruse
Jeg lancere snart en webshop. Butikken vil bestå af 1500 varenumre.

Jeg ved godt, pga google auktionsprincip, at man ikke kan fastsætte et beløb og så har man købt placering nr. 1. Men jeg skal fastsætte et budget til brug af adwords. Budget perioden løber kun 5 mdr. før jeg overgår til ny budget periode.

Konkurrencen er ikke særlig stor. Der er maks to andre der køber de mest gængse søgeord, og de ligger ikke stabilt med sponsorede links.

Så hvad skal jeg regne med at betale pr. måned.

Ved I eventuelt om der ligger en omregningsfaktor i forhold til hvor mange man får ind på sit site og hvor mange der ender med at afgive en ordre?

Du siger du har 1500 varenumre, skal de alle placeres i adwords?
Vi har selv mere end 10000 varenumre men kunne ikke drømme om at liste dem alle i adwords, kun kategorien, feks. batterier.

Har du feks. 30 ord som du gerne vil have nr. 1-3 og der ikke rigtig er nogen konkurrence om disse ord, koster det omkring 1-2 kr pr. klik vil jeg tro.

For vores vedkommende koster det ca. 5-10 kr. at være blandt nr. 1-3 for søgeordet batteri.
På denne måde kan du estimeret regne dit budget ud, hvilket adwords administrationen også kan gøre.

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Fra K&#248;benhavn
Tilmeldt 5. Dec 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 11:14
Mange tak for svarene, Til det sidste indlæg regner jeg kun med at købe søgeord til overordnede produktkategorier. Men der er sikkert nogle varegrupper, som sikkert godt kan bære at blive promoveret yderligere.
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 13:21
Til Michael

Du skriver:

"For vores vedkommende koster det ca. 5-10 kr. at være blandt nr. 1-3 for søgeordet batteri."

Så må du godtnok have en høj konverteringsrate for at det kan betale sig.

Er det helt bevidst, at du betaler så meget eller har du ikke beregnet ROI på søgeordet?

Mvh,

Christian

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 13:44
Dato: 25-01-2007 13:21:25 Forfatter: Effektiv Markedsføring
Til Michael

Du skriver:

''For vores vedkommende koster det ca. 5-10 kr. at være blandt nr. 1-3 for søgeordet batteri.''

Så må du godtnok have en høj konverteringsrate for at det kan betale sig.

Er det helt bevidst, at du betaler så meget eller har du ikke beregnet ROI på søgeordet?

Mvh,

Christian

Hejsa, dette og andre ord er vi ikke listet så højt på i google, så der går vi ind og betaler for en placering.

Når vores ''egne'' ord så får en bedre placering plejer vi at fjerne dem fra adwords.
Og ja, vi bruger en formue på adwords og SEO, men du har måske et godt tilbud ?

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 15:15
Hej Michael.

Du kan jo sende mig din email i en PM. Så kan jeg sende et oplæg til en samarbejdsaftale

Mvh,

Christian

Tilmeldt 18. Jan 07
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 22:20
Denne metode er meget enkel.
Du åbner den konto hos AdWords du alligevel skal have.
Så kører du med dine søgeord et par dage og justerer evt. lidt op og ned til du har en ide om hvor prisen ligger.
Jeg tror det kan gøres over 2-3 dage. Så har du dine informationer til budgetet.
Selvfølgelig kan der ske det i perioden at nye spillere kommer på banen og presser prisen op, eller at dine konkurrenter hæver deres priser. Under alle omstændigheder har du et ganske godt udgangspunkt for dit budget.

jfc
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)