Jeg lancere snart en webshop. Butikken vil bestå af 1500 varenumre.
Jeg ved godt, pga google auktionsprincip, at man ikke kan fastsætte et beløb og så har man købt placering nr. 1. Men jeg skal fastsætte et budget til brug af adwords. Budget perioden løber kun 5 mdr. før jeg overgår til ny budget periode.
Konkurrencen er ikke særlig stor. Der er maks to andre der køber de mest gængse søgeord, og de ligger ikke stabilt med sponsorede links.
Sælger du rumfærger og supertankere eller tordenskjold tændstikæsker?
Hvis du vil have en form for et kvalificeret bud må du altså åbne op for lidt flere informationer - ellers bliver det bare en meget løs snak om konverteringsgrad og ROI principper.
Jeg lancere snart en webshop. Butikken vil bestå af 1500 varenumre.
Jeg ved godt, pga google auktionsprincip, at man ikke kan fastsætte et beløb og så har man købt placering nr. 1. Men jeg skal fastsætte et budget til brug af adwords. Budget perioden løber kun 5 mdr. før jeg overgår til ny budget periode.
Konkurrencen er ikke særlig stor. Der er maks to andre der køber de mest gængse søgeord, og de ligger ikke stabilt med sponsorede links.
Så hvad skal jeg regne med at betale pr. måned.
Ved I eventuelt om der ligger en omregningsfaktor i forhold til hvor mange man får ind på sit site og hvor mange der ender med at afgive en ordre?
Du siger du har 1500 varenumre, skal de alle placeres i adwords? Vi har selv mere end 10000 varenumre men kunne ikke drømme om at liste dem alle i adwords, kun kategorien, feks. batterier.
Har du feks. 30 ord som du gerne vil have nr. 1-3 og der ikke rigtig er nogen konkurrence om disse ord, koster det omkring 1-2 kr pr. klik vil jeg tro.
For vores vedkommende koster det ca. 5-10 kr. at være blandt nr. 1-3 for søgeordet batteri. På denne måde kan du estimeret regne dit budget ud, hvilket adwords administrationen også kan gøre.
Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.
Mange tak for svarene, Til det sidste indlæg regner jeg kun med at købe søgeord til overordnede produktkategorier. Men der er sikkert nogle varegrupper, som sikkert godt kan bære at blive promoveret yderligere.
''For vores vedkommende koster det ca. 5-10 kr. at være blandt nr. 1-3 for søgeordet batteri.''
Så må du godtnok have en høj konverteringsrate for at det kan betale sig.
Er det helt bevidst, at du betaler så meget eller har du ikke beregnet ROI på søgeordet?
Mvh,
Christian
Hejsa, dette og andre ord er vi ikke listet så højt på i google, så der går vi ind og betaler for en placering.
Når vores ''egne'' ord så får en bedre placering plejer vi at fjerne dem fra adwords. Og ja, vi bruger en formue på adwords og SEO, men du har måske et godt tilbud ?
Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.
Denne metode er meget enkel. Du åbner den konto hos AdWords du alligevel skal have. Så kører du med dine søgeord et par dage og justerer evt. lidt op og ned til du har en ide om hvor prisen ligger. Jeg tror det kan gøres over 2-3 dage. Så har du dine informationer til budgetet. Selvfølgelig kan der ske det i perioden at nye spillere kommer på banen og presser prisen op, eller at dine konkurrenter hæver deres priser. Under alle omstændigheder har du et ganske godt udgangspunkt for dit budget.