Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er argumentet for korrekturlæsning på websites?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg begynder at interessere mig mere og mere for artikelskrivning og korrekturlæsning. I den forbindelse springer det helt vildt i øjnene, når jeg støder på en hjemmeside, hvor der er basale grammatiske fejl og dårlig tekst. Jeg får faktisk lyst til at kopiere det over i Word, rette det til og sende retur til ejeren. Det bliver jeg dog hverken rig eller mæt af!

Modellen er selvfølgelig at tage kontakt til ejeren af siden og gøre ham opmærksom på det og sælge ham en ydelse, og det har jeg også tænkt mig at gøre. Men hvad er argumentet for at han skal købe det af mig? Bare fordi jeg ser det, er det ikke sikkert at hans besøgende gør det og hvad skal det hele så nytte? Jeg er dog ikke i tvivl om, at det får nogen til at klikke væk, men hvor stor en del gør det? Hvordan får jeg solgt denne lille ekstra service? I Mange tilfælde drejer det sig om småbeløb, hvor man sidder en halv time og retter til.

Michael

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

For mig betyder det så meget, at jeg sagtens kan finde på at søge væk fra en side, fordi der er stavefejl i. Det får forretningen til at fremstå uprofessionel og useriøs i mine øjne.

Jeg har 100 % respekt for den håndværker eller anden udbyder, som synes, han kompetencer ligger et andet sted end at skrive. Men hvis jeg skal respektere, at han f.eks. er en god tømrer, må han også respektere, at han så bør få en anden til at skrive sine tekster.

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Argumentet for korrekturlæsning er efter min mening et spørgsmål om troværdigheden i forhold til læseren - tekster med stavefejl og væsentlige grammatiske fejl mister altid troværdighed i mine øjne.

Hvis jeg læser noget, og det jeg læser indeholder stave- og grammatikfejl, så kan det let og hurtigt virke på mig som om, at afsenderen ikke har "ønsket" at bekymre sig om læseren. Derved mister jeg som læser troen på både tekst, budskab og koncept.

Tilføjelse: Det handler også om, hvad jeg på forhånd har af forventninger i forhold til niveauet af retstavning og grammatik. Aviser, nyheder og andre medier, der bør (læs: skal) kunne stave mister hurtigere troværdighed ved stave- og grammatikfejl end f.eks. debatindlæg og lignende.

Din linkguide til steder på nettet med viden, information og ressourcer

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene til Jer begge.

Er der nogen, der ved, om der eksisterer en form for rapport eller statistik om emnet?

Michael

Fra København V.
Tilmeldt 18. Feb 08
Indlæg ialt: 286
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes vel ganske enkelt ikke et argument for at undlade korrektur læsning!Smile

Med øvelokale.nu kan du leje øvelokale på timebasis. Så betaler du kun når du rent faktisk skal øve, og slipper for de faste månedlige udgifter. Du kan booke online hele døgnet rundt. Se øvelokaler i dit område i øvelokale oversigten.
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du have ret i. Problemet er vel at gøre dem opmærksom på det på en sådan måde, at de ikke kan undvære mine rettelser. Deri ser jeg en forhindring, men kan kan vel løses med en "fuld tilfredshed eller pengene tilbage" eller?

Michael

Fra Skibby
Tilmeldt 6. Jun 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Man kan sammenligne det lidt med en vejledning. Hvis man ikke forstår instruktionerne eller de enkelte ord, så bliver man irriteret.

Så selvom det også handler om troværdighed og det professionelle indtryk, så handler det i høj grad også om formidling.

Annette 

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep. En anden udfordring ligger jo netop i, at den, der har skrevet teksten kan være godt tilfreds og ikke kan se fejlene. "Det er sgu' godt nok, det her"!. "Forstår du ikke det? Det gør jeg da"!

Nå, det må prøves af....

Michael

Fra midtjylland
Tilmeldt 13. Oct 08
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Jeg bliver sommertider kontaktet med forslag til forbedringer på min hjemmeside.

men når alt kommer til alt kommer det til at koste mig flere tusind kroner før rettelserne er lagt ind, og når vi så opdaterer eller ændrer hjmmesiden igen om en måned er vi lige vidt.

 

tilbyd en service der for et fast "lavt" beløb tilbyder at holde siden "ren" for stavefejl osv

 

Jeg fik iøvrigt en uopfordret mail fra en søgemaskine "ekspert" , jeg kunne dog hurtigt se at vi feks ikke kunne finde hverken ham eller hans firma på nettet :-)

Vi mener selv at vi ligger rimeligt på alle relevante søgeord, men som "eksperten" herunder skriver, er han vidst ikke enig, siden det handler om er www.viflytterdinbil.dk

 

Goddag!

Jeg har kigget på jeres website, og i forhold tilsøgemaskine-positioner har sitet en del mangler. Hvis disse tages hånd om ville jeres website komme længere op i resultaterne i søgemaskinerne, og I vil få mere trafik og dermed et bedre grundlag for at udnytte jeres tilstedeværelse på internettet.

Der findes en lang række teknikker til at få websites længere frem i søgemaskinerne:

1. Søgemaskineoptimering
Jeres websites indhold og struktur analyseres, og der laves en plan over de optimeringer vi finder optimale for netop jeres hjemmeside.

2. Social Media Marketing
Det er ikke nok blot at være tilstede på de sociale netværk. Ved intelligent brug af de social medier kan websitet få megen opmærksomhed og trafik. Dette sker ved hjælp af struktureret branding og interesseskabning. Dette er ligeledes med til at skabe et automatisk voksende netværk af mennesker som har interesse i netop det I tilbyder.

3. Online Marketing
Der udarbejdes en plan over de muligheder I ellers har til at markedsføre jer på internettet med. Mulighederne er mange:

  • Platform til nyhedsbreve
  • Email-kampagner
  • Pay-per-click reklamekampagner via f.eks Google Adwords
  • Oprettelse af links til jeres website, der fortæller Google om jeres vigtighed, som betyder bedre søgeresultater
  • og meget mere...

Vi tilbyder ligeledes en lang række andre internet-relaterede services såsom:

Jeg glæder mig til at høre tilbage fra jer.

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Argumentet er at de tror de kan tjene nogen penge. :)

Uanset hvad så er den slags henvendelser ulovlige og kategoriseres under spam, så længe der er tale om en uopfordret e-mail med salg for øje. Det gælder uanset om den sendes fra virksomhed til en anden virksomhed.

Så næste gang du modtager sådan en henvendelse så send den direkte til forbrugerombudsmandens spam-klage adresse og skriv tilbage til afsenderen at du har indberettet ham for at sende spam. Det er den eneste måde at komme de tidsrøvere til livs på. 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)