Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ytringsfrihed 2.0 (nu uden empati)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Normalt er jeg en stor tilhænger af ytringsfrihed, men er begyndt at tvivle på at vi virkelig kan håndtere det ansvar, der følger med!

Her er en artikel, der fortæller om et sørgeligt dødsfald på en dansk soldat og så begynder folk med det samme at “kaste med lort” nede i kommentar sektionen! Undskyld, men hvad fanden ligner det?! 

http://ekstrabladet.dk/nyheder/krigogkatastrofer/article1451261.ece

Jeg er sku lige glad med om man synes at krigen i afghanistan er rigtig eller forkert - det har ikke en skid med det at gøre. Man viser respekt og omsorg når en familie mister sin 27 årige søn! Han blev soldat for at tjene sit land og det er ikke ham, der bestemmer hvilke krige der skal kæmpes... 

99% af dem, der lukker lort ud på Ekstra Bladet ville aldrig sige de samme ting til de pårørende face-to-face.. så hvorfor skrive det på et offentligt forum?!

Ytringsfriheden på internettet tiltrækker så mange kujoner og selvfede idioter, som føler sig som konger så længe de bare kan få lov til at svine alt og alle - uden at skulle stå til ansvar for det efterfølgende!

Mit ønske til jer, der læser det her: Tænk jer nu om inden I skriver på nettet - ytringsfrihed har ingen begrænsninger, men det er der jeres empati og moral gerne skulle komme ind i billedet...

Må soldaten, min ven, Jørgen Randrup hvile i fred. 
/René

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 01:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vel talt, René. Men husk på, at netop Ekstra Bladet skriver til den del af befolkningen, der er under middel intelligensmæssigt. Derfor er det også samme gruppe af mennesker, der ytrer sig i kommentarfeltet. De ruller sig i l..., og det pletter dem selv mere, end det pletter nogen andre.

Jeg er ked af at høre, at det er din ven, der er død i Afghanistan. Mange varme tanker til hans efterladte og dyb respekt for hans indsats herfra os i Florida.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:05

Er glad for at jeg ikke er den eneste, der kan se problemet. Men ja, du har nok ret i at det ikke er alle Ekstra Bladets læsere, der har så mange brikker at flytte rundt med...

Tak for din kommentar Thomas

Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 613
Skrevet kl. 00:18

Hørt!

Uanset ens holdning til krigen, så bør vi alle respektere og føle for de soldater der ender livet i afghanistan.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)