Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omkring +16 fester

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 16. Aug 09
Indlæg ialt: 168
Fra  Secrethost.dk Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

@Martin

De ting jeg "remser op "  får jeg fra egen erfaring da jeg flere gange har været med arrangør af 16+ fester med op til 300 personer.

Pointen ligger i hvordan du sælger øl mv.

Hvis du eks. sælger en tuborg flaske ØL til kr. 20 til en person under 18 så er det ulovligt

MEN

Hvis du derimod sælger et "Glas" til kr 20 incl. en Tuborg så er dette lovlig ( det er på den måde Fredags Bar foregår på gymnasierne ! )

/Brian

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 22:30

Hvis det virkelig kan lade sig gøre på den måde så er jeg da dybt imponeret, det havde jeg godt nok ikke forestillet mig var muligt. 

Hvor kan man så benytte sig af finten? (: 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra Randers
Tilmeldt 16. Aug 09
Indlæg ialt: 168
Fra  Secrethost.dk Skrevet kl. 22:59

Du kan bruge finten så længe det er inviterede gæster og der ikke er offentlig adgang.

/Brian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:10

RBN:

HVAD? - Mener du så godt, at jeg kan opbygge en ungdomsfest for 200 (...eller for den sags skyld 50) og så stadigvæk kategorisere det som en privatfest?

Hvis jeg tager udgangspunkt i de oplysninger jeg har fået fra myndighederne, så er dit oplæg forkert flere steder.

Bonus: Du kan IKKE få tilladelser til at udskænke alkohol, til personer under 18 år!

Endnu engang, som svar til dig og til Martin og som jeg skrev før, er det ikke tilladelser jeg snakker om, men hvad der kan lade sig gøre i praksis.

Som personen et par poster over den her også skriver - f.eks. gymnasiefester kan godt sælge øl til personer under 18 år.

Det handler ikke om tilladelser, det handler om at slippe godt fra det.

-- ikke at det er noget jeg opfordrer til, der er trods alt en grund til at børn ikke må drikke alkohol.

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 16:06

Flemming H.:

RBN:

HVAD? - Mener du så godt, at jeg kan opbygge en ungdomsfest for 200 (...eller for den sags skyld 50) og så stadigvæk kategorisere det som en privatfest?

Hvis jeg tager udgangspunkt i de oplysninger jeg har fået fra myndighederne, så er dit oplæg forkert flere steder.

Bonus: Du kan IKKE få tilladelser til at udskænke alkohol, til personer under 18 år!

Endnu engang, som svar til dig og til Martin og som jeg skrev før, er det ikke tilladelser jeg snakker om, men hvad der kan lade sig gøre i praksis.

Som personen et par poster over den her også skriver - f.eks. gymnasiefester kan godt sælge øl til personer under 18 år.

Det handler ikke om tilladelser, det handler om at slippe godt fra det.

-- ikke at det er noget jeg opfordrer til, der er trods alt en grund til at børn ikke må drikke alkohol.

Jeg skal beklage meget, hvis jeg har misforstået dine tidligere indlæg - Det tror jeg dog næppe.

Men hvis din holdning er, at man bare skal forsøge og håbe på at ingen opdagere dine ulovlighedere, så er det da helt i orden. Jeg skriver blot, hvad man må og ikke må - IKKE at det nok godt kan lade sig gøre alligevel ... Det kan det naturligvis - Men du kan også køre for stærkt på motorvejen mange gange, uden politiet opdager dig.

Jeg skal ikke kunne udtale mig, om gymnasifester kan sælge alkohol til personer under 18. Jeg tror umiddelbart ikke det er lovligt, så længe der er tale om udskænkning på stedet - Med mindre der gælder specielle regler for disse skoler/gymnasiere.

Rasmus.

Handel med varepartier via Trademen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:40

RBN:
Jeg skal beklage meget, hvis jeg har misforstået dine tidligere indlæg - Det tror jeg dog næppe.

Hvis ikke jeg mente du/i havde misforstået hvad jeg skrev, dvs. glemt at læse nogle af ordene, ville jeg selvfølgelig ikke have haft klargjort det igen. Grunden til jeg skrev er at du, da du refererede til mit tidligere indlæg, igen snakkede om tilladelser. - Det er ikke det jeg snakker om, og det er heller ikke det den oprindelige tråd ledte efter, da han spurgte specifikt til den struktur hvor gæstelister gør at man kan "slippe godt fra det ".

RBN:
... Det kan det naturligvis - Men du kan også køre for stærkt på motorvejen mange gange, uden politiet opdager dig.

Det kan man ja, men hvis du bliver taget får du en bøde - ligesom hvis du serverer alkohol til personer under 18 år uden at bruge denne struktur som jeg og andre snakker om(og har prøvet).

Man kan sammenligne "privatfest" strukturen med at køre for stærkt i sin egen indkørsel, eller på sin egne, private og lukkede racerbane. - der bliver man ikke taget, og selv hvis man gjorde ville man ikke få en bøde for det.

Tilmeldt 12. Jan 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:21

Du må sælge alkohol, da det  ikke vil gå ind under lovgivning som en offentlig fest.

I må  tage penge for at komme ind dog ikke tjene noget på det
I må heller ikke sætte invitationer igang med snak da det igen vil gå ind under offentlig da i så ikke vil have en konkret liste over hvem der er inviteret for folk der bliver inviteret tager næsten altid en med , i må heller ikke  invitere over Facebook eller anden form for offentlig side som twitter, speek osv.
Mange steder er det desuden også forbudt at sælge alkohol til fester da der ikke må være nogen form for indkomst af en privat fest.

I må dog gerne tage penge for indgang som betaling for mad og andre udgifter så længe der ikke blive tjent noget på det. 
I SKAL desuden også have en klar aftale med Diskotek eller andet sted hvor i agter at holde festen da det kan blive enormt dyrt for jer hvis noget går i stykker da diskotekerne som regel har en vandsikker kontrakt klar til jer hvor i binder jer til at betale for alle skader,

Nogle diskoteket dog ikke mange, men alligevel nogle kan såvel være nogle rigtige svin angående dette.

Da jeg sidder i rådet for unge i Danmark (UNG) kan jeg fortæller jer at vi har haft nogle sager hvor diskoteker hævder at spilt Sprut og eller Alkohol har ødelagt gulvet.

Et gulv er dyrt så LÆS ALTID DEN KONTRAKT!

Håber i for en god fest! :) 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 21:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mads Madsen:
Du må sælge alkohol, da det  ikke vil gå ind under lovgivning som en offentlig fest.

Problemet er løst. De er blevet 18 siden tråden blev oprettet :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Lars Tyndskids Marker
Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 21:53

igang:

Mads Madsen:

Problemet er løst. De er blevet 18 siden tråden blev oprettet :o)

Skåååååål! Beer

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)