Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omkring +16 fester

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

^^ nu læste jeg lige at det er et diskotek i vil leje, så gælder der andre regler.

Det er noget med hvad stedet bruges til normalt, om det har alkoholbevilling osv.

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 17:08

@Flemming, Hvis de tager betaling for alkoholen er det ligegyldigt hvor festen bliver afholdt, så det ikke lovligt.

Hvis man tager entre og giver fri alkohol er det heller ikke lovligt. Stedet skal have alkoholbevilling for at de må sælge det, og hvis stedet ikke har nogen alkoholbevilling må folk kun drikke det de selv medbringer :) 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra Randers
Tilmeldt 16. Aug 09
Indlæg ialt: 168
Fra  Secrethost.dk Skrevet kl. 17:59

Hej Maste Vind

Alkohol, 16+, og lokaler !

Ja, det må du gerne hvis du overholder følgende:

Hvis I lejer et lokale uanset om det er et diskotek, forsamlingshus eller ligende, så er der følgende krav:

1. Der skal ligge en gæste liste med alle deltagere. med minimum navn og Personnr. (bemærk dette er en lukket fest og der er IKKE offentlig adgang) der må ikke komme personer ind som ikke har en indbydelse

2. Alle deltagere skal have modtaget en indbydelse, evt i for af sms ( da denne skal medbringes under festen.

3. Der skal være kontrolører/dørmænd på stedet.

4.Der må ikke sælges Tysker øl og sprut.

5. Der skal stiftes en forening som står bag arrangementet.

Dette var i grove træk reglerne, har du flere spørgsmål er du velkommen til at spørge( har været møllen igennem med politi, skat mv)

/Brian

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 19:17

Hej Lasse.

Jeg har tidligere, med konceptet YouParty (som i dag arrangere fester for +17), forsøgt at indhente forskellige oplysninger mv. på det at afholde/arrangere ungdomsfester. Og som udgangspunkt er det ikke tilladt, uanset hvordan du vender og drejer det.

I min søgen efter tilladelser havde jeg fat i både politiet og bevillingsmyndighederne. Der var hos begge forskellige problemer, så det ikke kunne lade sig gøre at afholde ungdomsfester.

Bare fordi DU kalder din fest en privatfest, så kategorisere politiet det faktisk til at være en ganske almindelig fest, uanset hvad du kalder det.
For jeg fornemmer at vi er ude i, at du gerne vil lave en forretning ud af det her. Hvor du både vil tjene penge på at sælge alkohol samt at tage en entré. Og samtidig have flere hundrede gæster. Og den holder desværre ikke, og kan ikke betegnes som en privatfest.

Den eneste mulighed du har, for at arrangere fester, for unge under 18, er at du holder alkoholfrie arrangementer. Det betyder formentlig også, at din fest bliver ganske død - For hvis de unge mennesker ikke får lov at drikke hjernen ud, så gider de sgu ikke at deltage.

- Hvis du vælger at holde alkoholfri arrangementer, skal du stadigvæk tænke på følgende;

- Uddannede vagter. Jeg mener det er 2 vagter pr. 100 mand
                  - Der skal søges tilladelse til afholdelse
                  - I de fleste lokaler er der et maksimum på antal mennesker der må opholde sig i lokalerne,                                                                                                     de skal overholdes.
                   - ... Og en masse praktiske ting.

I princippet kunne jeg blive ved med at opremse forskellige argumenter, for at det ikke kan lade sig gøre. Men jeg synes vi skal stoppe her, hvor jeg kan give dig svaret; NEJ, DET ER IKKE LOVLIGT! Med mindre du kun holder en lille privatfest for dine nærmeste venner, og du ikke indkassere nogen form for penge.

Du kan naturligvis vælge at skide højt og helligt på det regelsæt der er på området. Som mange andre har valgt at gøre, men det er altså ikke at fortrække.

Venligst – Rasmus Nielsen.

Handel med varepartier via Trademen

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 19:45

@Brian, 

Hvor får du de ting fra du remser' op - for er altså 99% sikker på det ikke er helt korrekt? :)

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:28

For at svare på dette og klargøre hvad jeg mener med mine forrige indlæg:

Der bliver snakket meget om tilladelser og bevillinger. man kan ikke få tilladelse til at sælge alkohol til personer under 16 år.

Dog er det sådan, at hvis jeg inviterer nogle 16 årige hjem til mig og hører noget musik - og jeg tilfældigvis har nogle øl stående i køleskabet, som jeg tilbyder dem at købe - så er det ikke et lovbrud.

Altså - lovene om alkohol gælder ikke(bliver ikke håndhævet ved) private arrangementer, og det er derfor muligt at opbygge en struktur som gør at man ikke kan retsforfølges(bøde) for at servere alkohol til under 16 årige. tilladelse eller ej, det er ikke "ulovligt nok" til at man kan straffes for det.

igen : snak med en der har prøvet det før - og som ved hvordan man bygger festen op så en bøde undgås.

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 20:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Flemming H.:

For at svare på dette og klargøre hvad jeg mener med mine forrige indlæg:

Der bliver snakket meget om tilladelser og bevillinger. man kan ikke få tilladelse til at sælge alkohol til personer under 16 år.

Dog er det sådan, at hvis jeg inviterer nogle 16 årige hjem til mig og hører noget musik - og jeg tilfældigvis har nogle øl stående i køleskabet, som jeg tilbyder dem at købe - så er det ikke et lovbrud.

Altså - lovene om alkohol gælder ikke(bliver ikke håndhævet ved) private arrangementer, og det er derfor muligt at opbygge en struktur som gør at man ikke kan retsforfølges(bøde) for at servere alkohol til under 16 årige. tilladelse eller ej, det er ikke "ulovligt nok" til at man kan straffes for det.

igen : snak med en der har prøvet det før - og som ved hvordan man bygger festen op så en bøde undgås.

HVAD? - Mener du så godt, at jeg kan opbygge en ungdomsfest for 200 (...eller for den sags skyld 50) og så stadigvæk kategorisere det som en privatfest?

Hvis jeg tager udgangspunkt i de oplysninger jeg har fået fra myndighederne, så er dit oplæg forkert flere steder.

Bonus: Du kan IKKE få tilladelser til at udskænke alkohol, til personer under 18 år!

Rasmus

Handel med varepartier via Trademen

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 20:36

@Flemming, men vi kan nok også hurtigt blive enige om at der er milevid forskel på at man sidder nogle stykker hjemme i privaten, og til at holde en fest i et forsamlingshus eller på et diskotek. 

Facts' er bare at man skal være mere end almindelig heldig for at få lov til at sælge alkohol til folk under 18, i og med at det er imod loven. 

Jeg har vendt og drejet ideen på alle tænkelige måder, og snakket med mere end 10 forskellige kommuner samt politi, og den korte version er at man måske kan bygge det op så man undgår en bøde, men som forretningsform fungerer det ikke pga. der er tale om lovbrud. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 20:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kan ikke være andet end Enig med Rasmus. 

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 20:51

hvilket reglset kører dig gym/andre udd steder under når de holder fredags bar ?
hvad med diskoteker der holder gym party ?
(hvor de kun lukker folk med studie kort ind ind til et vis tidspunkt. så vidt jeg husker da jeg arbejdede på diskotek der blev vi tvunget til at smide alle ud når dørende åbnede for andre end Gym elever, og så kunne alle dem over 18 komme ind igen på lige vilkår med alle andre....

min pointe er, jeg kender ikke nok til disse regler, men mun ikke man kunne finde en diskoteks ejer og hører hvordan de gør det ? (uanset om de gør det lovligt eller ej)
(men hvis svaret er at de er lige glad med regler, bør man nok ikke starte forretning op om dette koncept da man uanset hvad på et eller andet tidspunkt vil løbe ind i problemer ?? eller ?) 

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)