Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Joomla vs Wordpress vs Drupal

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 21. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvornår vælger man hvad og hvorfor?

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Man vælger Wordpress hvis lethed og simplicitet er det vigtigste!

Man vælger Joomla hvis man skal bruge en speciel funktionalitet!

Man vælger Drupal hvis man er en mellemstor til stor virksomhed!

Man vælger det man plejer hvis man har sat sig ind i et af systemerne :-)

 

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Kristoffer Hjerrild:

Joomla = Primært præsentations sider og magasiner

Wordpress = Primært blogs, præsentations sider og magasiner

Drupal = Webshop

Det er en noget upræcis fremstiling.

Wordpress = Let at opsætte og hurtig at komme igang med. God til blogs og/eller websites uden alt for mange sider.

Joomla = bedre til egentlige websites med en hvis størrelse da det er lettere at bygge taxonomier op i Joomla end fx. Wordpress (hvor alt er enten sider eller posts, om end wordpress 3.0 har lukket op for forskellige indholdtyper).

Der findes rigtig mange udvidelser til både Wordpress og Joomla

Drupal = mere fleksibelt og kræver derfor lidt mere udvikling at få op at køre. Det bliver som Lundsby siger typisk brugt af organisationer/virksomheder der har lidt flere resourcer. Fx. kører Berlingske drupal på alle deres sites.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil lige slå et slag for Umbraco.

Nem at sætte op

Nem at udvide

Meget fleksibelt (man laver selv sine indholdstyper)

Hurtigt at lave sider der nemt kan bruges af en webmaster/redaktør

Kan problemfrit køre sites med op til 50.000 sider

Bruges bl.a. af Microsoft på asp.net

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Dec 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Følger lige med i denne tråd, da jeg er i gang med et projekt, omhandlende et nyt website bygget på et cms, men syntes ikke mit projekt går ind under nogen af dem.

Spørgsmålet er, at jeg skal have brugerbetaling(abonnements ordning), flere forskellige typer brugere (admin, coach, bestyrelse, medlem og evt. gæst), forum for de enkelte grupper, hvorunder der indgår (coach, bestyrelse, medlem). Dvs der er en fælles central for en klub evt. og for den klub kan ovenstående se et forum.

Desuden skal der være mulighed for synliggørelse af klubben til besøgende(uden login), ligeledes et rating system, og google maps til visning af adresse på kort.

Jeg er egentligt uddannet datamatiker inden for C# og java og har arbejdet med ASP.NET, men finder det utrolig kompliceret at arbejde med, så hvis du også har erfaring med bl.a. ASP.NET og PHP. Hvad vil være lettest at arbejde med?

Hvilket CMS vil være lettest at arbejde med, under de forudsætninger at jeg vælger at arbejde med PHP i stedet, fremfor ASP.NET. Skal lige siges at jeg har kigget på Umbraco CMS.

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Jul 09
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil sige at Lundsby virkelig rammer hovedet på sømmet. Og hvis man har brugt et af af systemerne meget kan man sikkert få det til at opfylde alle de behov man har brug for ved at tweake dem lidt.

Billig hjemmeside hos www.AzureX.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 21. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Burgdorf

Jeg har talt med lidt forskellige personer om det og har efterhånden dannet mig følgende mening:

Joomla: godt til standardsystemer hvor der ikke skal tilrettes så meget. Koden er tung, hvis du vil ændre noget.

Wordpress: godt til blogs, ikke velegnet til web-shops og større løsninger.

Umbraco: godt dansk udviklet open-source CMS-system, der er ved at overhale Sitecore. Fleksibelt system og efterhånden mange moduler. Koden har ry for at være nem at arbejde med. Ligger løsningsnivaumæssigt over gennemsnittet men mangler at bevise sit værd ved de største løsninger.

Drupal: hvis det er fleksibilitet du er efter, så er dette systemet. Lang række standardmoduler, men den virkelige force er, at det er nemt at arbejde med og meget skalerbart. Kan trække de største løsninger.

Jeg er ikke tekniker, så jeg baserer udelukkende mit indlæg på, hvad jeg har læst mig frem til :)

Held og lykke.

/Jonas

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

har du overvejet typo3?

Jacob Nielsen www.jacob-nielsen.com

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Dec 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Har ikke fået kigget nærmere på det, men hvordan vil det fungere?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)