Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad betyder SSL for placeringen i søgemaskinerne.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at lave et site køre udelukkende med SSL kryptering, men jeg spekulerer lidt på hvad betydning det har i forhold til søgemaskinerne. Jeg kan se følgende "problemstillinger"

1. Jeg kan ikke være sikker på at alle vil skrive https foran. Tværtimod. Så jeg bliver nød til at lave en redirect. Vil Google have problemer med dette?
  2. For at køre SSL vil jeg anskaffe et certifikat, hvor et certificeringsfirma står inde for at vi er dem vi giver os ud for at være. Faktisk burde dette give et ekstra plus, men jeg har aldrig hørt nogen nævne dette.

Grunden til at jeg ønsker at køre SSL er at der skal være en login sektion og jeg ønsker ikke at nogen skal opfange kommunikationen via f.eks. et trådløst netværk som ikke er sikret.

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa

Er et spørgsmål jeg har læst en masse om på nettet - men dog uden at finde ret mange svar. Men her er en mindre opsummering af hvad jeg har fundet - tag det som det er men læg ikke noget i det da det ikke er bekræftet ret mange steder fra.

Ikke ret mange kører ren SSL - jeg var ansat og skulle integrere det 100% på FakturaService.dk der nu kører 100 % HTTPS. Alle PHP sider smides igennem en SSL via .htaccess + egen PHP check.

Facts? / Fakes?
Jeg undersøgte sagen som nævnt ovenfor, og fandt ud af at Google ikke straffer HTTPS udelukkende, men de kan godt blive lidt forvirrede af et skift fra HTTP til ren HTTPS. Iflg. hvad jeg har læst mig til, vil alle sider der findes på HTTPS nu få samme vigtighed som den højeste Pagerank side var på den gamle HTTP side, du vil ikke kunne se det på Pagerank i browser men skulle kunne se det i rankings på søgeresultater samt trafikmængde fra Google. [ Da jeg integrerede det - skete lige nøjagtig dette ].

Samtidig vil din fremtidige rang på en underside blive rangeret en lille smule højere (f.eks. søgning på EAN faktura vil du komme ovenover andre der har samme PR som dig selv). [ Dette kan jeg bekræfte skete for os ]

Du skal være klar over at ovenstående kun skulle gøre sig gældende hvis du laver så siden virker i alle Internet Explorer fra 5.0 til 9.0 samt Firefox, Chrome, Safari og Opera. (I IE 5-6 havde jeg større problemer med at den bare viste en hvid side uden at lave en 301 redirect til https).

Derudover skal du sørge for at bruge 301 redirects - også dine nuværende sider og du bør i toppen af din hjemmesides f.eks. PHP - altid checke om de er på en HTTPS side.

Ved ikke om det her gav dig ret meget - meget af det er "hear-say".. Dog blandet med en smule erfaringer fra egen hånd.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)