Læste lige at Google kommer med Instant Preview hvor brugeren kan trykke på et forstørrelsesglas ved de instante søgeresultater og man får et preview af hjemmesiden. Denne preview markerer også de valgte søgeord brugeren har indtastet. Smart.
Her er en video med Google Instant Preview (anker funktionen vil åbenbart ikke loade)
http://www.idg.no/pcworld/vg/article184402.ece
Er det en funktion du vil begynde at benytte dig af?
Det virker som et godt tiltag. Lidt afhængigt af, hvor tungt det bliver at arbejde med og hvordan det bliver præsenteret, så synes jeg, det er en god idé.
Der er for mange sider, hvor man ved første øjenkast kan se, at den ikke lever op til det man søger.
Funktionen er tilgængelig hos mig, og jeg synes det er meget praktisk. Jeg holder næsten altid musen over, når jeg læser en description - og nu får jeg også et skærmbillede af siden. Specielt i situationer hvor man har været inde på en side før, men ikke har fået den gemt.
Læste lige at Google kommer med Instant Preview hvor brugeren kan trykke på et forstørrelsesglas ved de instante søgeresultater og man får et preview af hjemmesiden. Denne preview markerer også de valgte søgeord brugeren har indtastet.
Hej Madsen,
Det er her allerede:
Jeg synes ikke umiddelbart, at det er den store revolution. Nok nærmere en lidt poppet effekt. Det kan da godt være, at det vil spare de Google søgende for nogle unødvendige kliks. Men det må også gøre datatrafikken endnu tungere ved Google søgning. Sidder man på en 2G/3G forbindelse med dårlig hastighed, vil den ekstra feature sløve Google søgning. Heldigvis er det endnu ikke blevet til en Mouse on/over oplevelse, og de besøgende skal stadig klikke for at få preview frem.
Dbh. John
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn