Jeg er ved at starte en ny blog, og er i den forbindelse stødt på et problem i forhold til duplicate content på mine blog-indlæg. Problemet ligger i at jeg på min forside har mine blog-indlæg til at ligge på ræd og række, men at hvert indlæg samtidig har sin egen underside, hvor der også kan kommenteres, o.s.v. Dette er hvordan rigtig mange blogs er opbygget, men jeg undrer mig så over, hvordan man kan undgå at det giver duplicate content, da ens indhold jo ligger to steder. Et andet problem er at jeg selvfølgelig gerne vil have at både mine indlæg og min forside indekseres. Det skal siges at min blog er bygget på Wordpress-platformen, hvis det har noget at sige. En anden side jeg har drevet, der demonstrerer problematikken, er min side om iPod touch priser. Her har alle mine blogindlæg tidligere været indekseret, men er ligeså stille alle sammen blevet deindekseret. Dette har selvfølgelig ikke været godt for min placering i søgemaskinerne, og jeg mistænker at det lige netop kunne være dette problem med duplicate content, der er synderen. Hvis nogen, ekspert eller ej, kan hjælpe med mit problem, ville jeg sætte stor pris på det. |
Installer et plugin der hedder post teaser :)