Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Duplicate content ved blog-indlæg og blog-forside

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 28. Jul 10
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at starte en ny blog, og er i den forbindelse stødt på et problem i forhold til duplicate content på mine blog-indlæg. Problemet ligger i at jeg på min forside har mine blog-indlæg til at ligge på ræd og række, men at hvert indlæg samtidig har sin egen underside, hvor der også kan kommenteres, o.s.v. Dette er hvordan rigtig mange blogs er opbygget, men jeg undrer mig så over, hvordan man kan undgå at det giver duplicate content, da ens indhold jo ligger to steder. Et andet problem er at jeg selvfølgelig gerne vil have at både mine indlæg og min forside indekseres.

Det skal siges at min blog er bygget på Wordpress-platformen, hvis det har noget at sige.

En anden side jeg har drevet, der demonstrerer problematikken, er min side om iPod touch priser. Her har alle mine blogindlæg tidligere været indekseret, men er ligeså stille alle sammen blevet deindekseret. Dette har selvfølgelig ikke været godt for min placering i søgemaskinerne, og jeg mistænker at det lige netop kunne være dette problem med duplicate content, der er synderen.

Hvis nogen, ekspert eller ej, kan hjælpe med mit problem, ville jeg sætte stor pris på det.

Fra Holstebro
Tilmeldt 26. Dec 09
Indlæg ialt: 230
Skrevet kl. 12:20

Installer et plugin der hedder post teaser :)

Tilmeldt 28. Jul 10
Skrevet kl. 12:46

Tak for svaret :-) Det vil jeg forsøge i første omgang, men det giver jo stadig en lille smule duplicate content, i og med at en del af den samme tekst stadig gengives to forskellige steder.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:55

det bliver ikke anset som værende Duplicate Content på samme måde som hvis det var hele teksten som blev vist. Det vil og skal jo kun være et lille udsnit af indlægget du skal vise på forsiden. Jeg selv plejer at sige omkring 200-500 tegn, alt efter hvor langt indlægget er. Ved dog ikke om dette er muligt i WP.

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 28. Jul 10
Skrevet kl. 13:01

KTJ-Media.dk:

det bliver ikke anset som værende Duplicate Content på samme måde som hvis det var hele teksten som blev vist. Det vil og skal jo kun være et lille udsnit af indlægget du skal vise på forsiden. Jeg selv plejer at sige omkring 200-500 tegn, alt efter hvor langt indlægget er. Ved dog ikke om dette er muligt i WP.

Tak for svaret. Det er ikke en indbygget funktion i Wordpress, men som der blev skrevet, er det muligt med pluginet PostTeaser. Som et eksperiment har jeg aktiveret dette plugin på en gammel side, så må jeg jo se om indlæggene bliver re-indekseret :-)

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 13:07

Post teaser virker :-)

Jeg skriver indlæg på minimum 150 til 500 ord. Så sætter jeg uddragene til at være ca 50 ord. Virker fint

Det kan ses her på min blog :

Blog 3

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:30
Tilmeldt 28. Jul 10
Skrevet kl. 10:52

Tak for svarene allesammen :-)

Jeg kan allerede nu se at mine indlæg er begyndt at blive indekseret, og min placering i Google stiger, så jeres løsning har virket upåklageligt!

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:58

Yes Det vidste vi jo godt Stick out tongue

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 28. Jul 10
Skrevet kl. 11:04

KTJ-Media.dk:

Yes Det vidste vi jo godt Stick out tongue

Ja, det gjorde i jo, men nu ved alle der i fremtiden søger efter problemet og finder denne tråd, også at det rent faktisk virker :-)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)