Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kigger google på os?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 3. Aug 06
Indlæg ialt: 605
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

En lille sjov ting jeg så i dag var at i analytics holder jeg lidt øje med for tiden hvor de besøgende kommer fra i hele verden og ind på www.industribasen.dk vi er igang med at lave nye sider i sverige og norge så vi dækker hele skandinavien med køb og salg, og i den forbindelse har vi fået ialt 6 besøg fra Mountain view i Usa i dag, 6 besøg på en dag er mange når vi ikke har fået besøg derfra før, det er jo googles hovedkvarter, tror i googles medarbejdere kigger på ens side engang imellem eller er det helt tilfældigt med de 6 besøg i dag fra netop det sted?

Mvh

Morten

Tilmeldt 10. May 08
Indlæg ialt: 413
Skrevet kl. 22:47

Tror måske det kan være en crawler eller hvad det nu hedder :-) Men dem burde analytic jo egentlig nok kunne sortere fra..... Kan være nogle af de stærke SEO folk kan svare på den.

MVH Hans Poulsen - billigEmballage.dk / Pickandpack ApS

Salg af emballage www.billigEmballage.dk

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:48

De kigger skam med. Dit site kan være udtaget til en redaktionel gennemgang for eksempel.

Du kan også af og til se besøg fra Dublin, hvor bl.a. min ven Jonas sidder hos Google og kigger med ;-) Det er nemlig i Dublin den danske del af Google (også AdWords) styres fra.

Tilmeldt 3. Aug 06
Skrevet kl. 22:55

Interessant, jeg har lagt mærke til at efter der har været en del snak om at nogle sites har fået deres besøgstal halveret efter google har lavet lidt om på den måde de rangere sites på, så er vores besøgstal den sidste uges tid steget en del.

Har lige 2 spørgsmål

1) Er industrbasen i farezonen for den nye måde google indexere? 

2) Thomas hvad kunne du forestille dig Google kiggede efter på industriBasen.dk?

Mvh

Morten

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 23:42

2) Come Morten, de skal da bruge en traktor :)

Tilmeldt 3. Aug 06
Skrevet kl. 00:15

hehehe ja det kunne jo godt være eller måske en gravemaskine eller lift fordi de skal bygge til :-)

ej men mener hvorfor lige kigge på industribasen 6 gange på en dag, er det for at se om industribasen overholder googles regler? heldigvis har vi ikke noget at skjule, men synes bare det er vildt med så mange milliarder sider der er på nettet at de så lige kigger på vores side.

Jeg mener selv at industribasen er langt bedre og mere brugervenlig en vores konkurrenter, kan googles medarbejdere finde på at rangere industribasen højere når de kigger på siden og finder den god, for trafikken er steget med 2000 besøgende på en måned, det er jo ok.

Mvh

Morten

Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 00:21

Jeg havde også besøg i nat fra den anden side af atlanten, - tror jeg havde en 7-8 stykker, - så de har sikkert ikke haft andet at lave end at tjekke danske sider ud..;-)

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 00:33

http://www.paterva.com/web5/

Hvis du er paranoid, så lad være.

Det er mildest talt uhyggeligt hvad man kan finde af informationer om folk online. OG det bedste er at der INGEN moral, etik eller love og regler gælder for hvordan disse data bruges.

Worst case - og det her er ikke et ide-oplæg. Et firma vil købe nye bærbare og går derfor på edbpriser.dk - Imens sidder din bot og følger med, smider info til en bærbar-forhandler om hvilke typer og pris der er kigget på. Hvis denne forhandler er interesseret, så kan han købe et telefonnummer af din bot for derpå at kontakte firmaet.

Og rent teknisk er der ingen problemer i dette. Det er bare et spørgsmål om tid før semi-kriminelle vil tilbyde DIG bind og tamponer fordi de har regnet ud at din periode kommer inden for de næste dage. - Kan dette virkelig lade sig gøre ?  JA, fordi vi deler alt for meget information på bl.a. FACEBOOK og søger på strengt personlige ting på GOOGLE. Om der er nogen der følger med, JA, se hvor let det er via linket i toppen.

Jeg har arbejdet med data-indsamling og behandling  længe nok til at blive skræmt voldsomt. Men hey, der er ingen stemmer i temaet, så der går nok nogle år/årtier/aldrig før vi får internationale love imod denne data-indsamling.

Dennis

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 03:43

www.IndustriBasen.dk:

Har lige 2 spørgsmål

1) Er industrbasen i farezonen for den nye måde google indexere? 

2) Thomas hvad kunne du forestille dig Google kiggede efter på industriBasen.dk?

Mvh

Morten

1. Næppe

2. Jeg kan forestille mig alt muligt, men mine forestillinger kan du næppe bruge til så meget. Lad os derfor holde os til sandsynligheder a la: Redaktionelt tjek (som jeg nævnte før) muligvis afstedkommet af en tilfældig stikprøve, en anmeldelse for et eller andet fra en konkurrent eller tilfældige besøg via links fra et eller andet sted.

De fleste større sites ser besøg fra Mountain View hver måned (eller uge). Ikke noget jeg ville miste nattesøvn over.

Tilmeldt 3. Aug 06
Skrevet kl. 10:51

Ok mange tak, er heller ikke bange for at google finder noget på industribasen, det er noget jeg går meget op i at den er iorden.

Jeg håber da de kigger forbi en anden dag, kan være jeg kan have en kop kaffe klar til dem ;-)

Tak for alle svar, synes bare det var værd at tage op.

Rigtig god weekend til alle på Amino, husk at når man er iværksætter så er weekenden stadig en arbejdsdag hvis man vil komme foran sine konkurrenter.

Mvh

Morten

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)