Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

et hurtig tanke herfra !

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan man tillade sig at sende en opfølgningsmail til kunder der lige har kørt et produkt, om at købe et mere uden fragt - eller uden merudgift til fragt ?

Og selv om det skulle være lovligt - vil det så blive opfattet positivt/negativt ?

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 19:35

Jesper Laugesen:

Kan man tillade sig at sende en opfølgningsmail til kunder der lige har kørt et produkt, om at købe et mere uden fragt - eller uden merudgift til fragt ?

Og selv om det skulle være lovligt - vil det så blive opfattet positivt/negativt ?

Personligt ville jeg vælge en anden form end fragt.

Eks.: Hvis jeg lige har købt for 400 hos dig og betalt 75 i fragt, så ville jeg blive sur over at få sådan en mail.

Det eks. jeg ville finde ok er:

At du sender en mail efter 8 dage og spørger om alt er vel modtaget og om jeg er tilfreds med varen. Hvorefter du forklarer at at du sætter pris på loyale og tilbagevendende kunder, hvorfor jeg vil kunne få 15% rabat på min næste ordre inden 14 dage...

Køb ren argan olie her

Fra Kolding
Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 19:35

Du kunne gøre noget som er helt lovligt :-)

Smid en seddel med i pakken, hvor du skriver køb inden for 30 dage fra dags dato og vi betaler fragten

Mvh Kim

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 19:48

ok takker -

mere præcis ville jeg skrive noget som:

Mange tak for din ordre.

Vi gør opmærksom på at du ved køb af mellem 3-5 kilo kun betaler en samlet fragtpris på xx kroner.

Eller noget i den stil Smile , så kunden kan altså vælge at annulere ordren, og lave en ny på lidt mere vægt - og faktisk "spare" penge.

Jeg gætter nemlig på at langt de fleste slet ikke kigger på fragtpriserne før de køber.

Ville du stadig blive sur ?

Og er det spam ? ( det er jo en uopfordret henvendelse)

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 19:57

Jesper Laugesen:

ok takker -

mere præcis ville jeg skrive noget som:

Mange tak for din ordre.

Vi gør opmærksom på at du ved køb af mellem 3-5 kilo kun betaler en samlet fragtpris på xx kroner.

Eller noget i den stil Smile , så kunden kan altså vælge at annulere ordren, og lave en ny på lidt mere vægt - og faktisk "spare" penge.

Jeg gætter nemlig på at langt de fleste slet ikke kigger på fragtpriserne før de køber.

Ville du stadig blive sur ?

Og er det spam ? ( det er jo en uopfordret henvendelse)

Enten er jeg fatsvag eller sulten hehe

Men hvorfor er det du har så meget fokus på fragten EFTER folk har købt hos dig? Hvis de mente du var for dyr samlet set, så havde de jo ikke købt i første omgang.

og så tænkte jeg lige - hvorfor ikke givet den rabat du vil forære væk til markedsføring via affliate istedet for? Det værste der kunne ske var du fik mange ordre :)

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:04

Jesper Laugesen:

Hvis man har sagt ja til et nyhedsbrev - ingen problem.

Hvis ikke - så ville jeg personligt opfatte det negativt (spam) og så vidt muligt handle et andet sted, næste gang det skulle være aktuelt.

Om det er lovligt - måske hvis du har indskrevet det i dine handelsbetingelser, at kunden acceptere at blive spammet ;-)

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 20:05

hehe.. nok bare mig der ikke kan formulere det tydeligt.

Jeg tænker mersalg..  og jeg forærer ikke noget væk.

Mine fragtudgifter ville være de samme - om kunden købte 2 eller 4 kilo , og dermed tjener jeg ekstra på de "nye" 2 kilo , og vil samtidig give kunden lidt af den fortjeneste retur.

Tænkt Eksempel:

kunden køber 2 kilo = netto 40 kr i fort.

kunden køber 4 kilo = netto 80 kr

Fragtudgift for mig er ens

Fragtudg. for kunden 10 kr. billigere.

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 20:08

Jesper Laugesen:

Fragtudg. for kunden 10 kr. billigere.

Fuldstændigt ligegyldigt beløb. Brug det i stedet på en affilate kampagne :)

Køb ren argan olie her

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 20:13

Takker for synspunkterne.

Det er jo helt klart jeg ikke ønsker at genere nogen - så nok bedst at droppe den ide..

I mine egne ører lød det bare som god kundeservice Smile

Kan være jeg skal checke tilbud på affiliate kampagne istedet - tror bare ikke avancen er høj nok til de gider...

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)