jeg er begyndt at interessere mig i at lave hjemmesider
Hvilken slags hjemmesider? Der findes de små simple og så de lidt størrer som facebook :D
Det første du skal have styr på er HTML og hvordan det fungerer. Det kan du lære på html.dk
Når du nu mestre det så kan du begynde at kigge på at udvide det servermæssigt (dvs. begynde at lave kode der kan lave alt arbejdet for dig).
Her har du valget mellem 3 sprog: PHP og ASP (.NET).
Der er folk i alle lejre som missionerer for netop DERES sprog, men du skal selv finde det DU vil bruge tiden på. Der er ikke noget sprog der er bedre end de andre idet de alle har deres svagheder og styrker.
ASP er dog et "udgået" sprog, men der laves stadig meget i det. .NET er "storebroren" til det.
Jeg vil dog anbefale dig at læse om alle 3 sprog og se om du kan finde hoved og hale i det.
At lave hjemmesider er ikke noget man lige gør på en weekend og det tager tid for dig, men øvelse gør mester. Selv efter 13 år i branchen så ser jeg stadig nye ting som jeg ikke har set før.
Hvis du vil have bøger, så skal du finde engelske bøger da de danske er for små og kommer ikke ordentlig i dybden. Selv startede jeg med ASP Unleashed som stadig står på min hylde. Min kilde til viden er ikke bøger mere (selvom jeg køber lidt af dem) men den uudtømmelige kilde som internettet er.
Men der er kun én måde at lære det på og det er at kaste sig ud i det... det er det jeg har gjort med iPhone udvikling :)