Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

http://www.comon.dk/nyheder/Ny-soegemaskine-udfordrer-Google-1.377335.html

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Lyngby
Tilmeldt 21. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad mener I?

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 12:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:15

Der er intet nyt i, at der er nogle der forsøger at udvikle nye og bedre søgemaskiner. Der har været hundredevis af den slags i de mange år jeg har arbejdet i branchen. Og det er såmænd godt. Det er kun gennem udvikling og nye (mere eller mindre tossede) forsøg, at produktet - søgning, bliver bedre.

Men faktum er dog også, at 99% af dem der forsøger at etablere sig på søgemarkedet fejler. Men sådan er det nok indenfor meget ny teknik - og i øvrigt også områder som medicin og anden forskningsbaseret produktudvikling.

Nogle forsøger så - som Qwiki, at forbedre søgning ved at lave helt andre interfaces - og nogle forsøger med helt andre indekserings eller ranking-typer. Den forste model, som Qwiki bruger, er meget meget svær at få succes med, da det kræver, at man kan omvende folk til at søge på en ny måde. Erfaringen er, at det er MEGET svært at få folk til at ændre vaner.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 12:21

Det er jo ikke en konkurrent, måske et supplement, men ikke noget jeg ville bruge dagligt.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 156
Fra  VirtualSprout Skrevet kl. 15:06

Det er heller ikke noget jeg vil bruge, jeg kan bedre li' det simple og brugervenlige interface som Google og Bing kører med :-)

Men når vi nu snakker om nye søgemaskiner så er Blekko vidst et mere lovende bud - de køre med et lignende interface, men har nogle nye funktioner som Google ikke har.

Ifølge dem selv har de haft 1 million søgninger om dagen i den første uge (de åbnede d. 1. november)

De har en feature, kaldet slashtags som er styret af produktets community og sikrer at, hvis du f.eks. bruger et /travel slashtag vil man få resultater, der er anbefalet som "kvalitets" sider indenfor rejse-område.

Det skulle sikre at man undgår "spam-sider", men om konceptet får succes vil kun tiden vise :-)

Tilmeldt 20. Aug 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 19:04

Jeg tror nu at den har kvindetække!

Og de sælger den godt ...bemærkninger som:

"Im the founder and co-inventer og Qwiki"

"Do you like to watch?"

"The Qwiki experience"

...er der ikke lidt seksuelle undertoner at spore?

:-) Andy

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)