Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

15 mio - investor søges

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Jacobsen:

...

Med andre ord, er du rigtig attraktiv, når du har smidt 10 millioner i selv. Står og mangler 2 millioner for at få det klar til lancering og er villig til at aflevere 90 % af dine aktier.

Det er min erfaring med det markede.

Hej Jonas

Dét du beskriver her er enhver fattig men ide-rig persons onde drømme. Jeg har endnu ikke stiftet bekendtskab med sådanne krav, og forhåbentligt gør hverken jeg, du eller nogen andre i fremtiden.
Jeg går ud fra at enhver branche avler sine egne brodne kar, og at det kan være svært at dele skidt fra kanel. Det er netop årsagen til at jeg ikke kun søger investere som pwc peger på, men i samarbejde med NOVI, her på Amino og via familie søger alternativer.

Jeg håber, at jeg ender ud med minimum to investere hvis tilbud jeg kan holde op mod hinanden og derfra vælge den bedste løsning for mit projekt. Men, som du og andre er inde på, så hænger investere ikke på træerne og bestemt ikke i den klasse jeg har brug for :)

Dennis

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:17

Hej Dennis

Track-recorden henviser bare til at investorer foretrækker at investere i teams, med folk der tidligere har lavet store successer.
Jeg har heller ingen børsintroduktioner bag mig, så vi har samme problem.

Det med at Danmark skulle være et notorisk dårligt sted for venture, har jeg fra en iværksætter-turn-venture kapitalist der har prøvet at modtage funding både i Danmark og USA.

Så jeg tog hans ord for gode varer.

Jeg tror dine tanker, om at lede efter kloge penge er helt rigtigt. Jeg tror med fordel, at du kan dele din finansiering op i flere runder, f.eks. starte med seed-money (måske fra en Business Angel), nå en milestone også tage en venture runde bagefter.

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Skrevet kl. 23:30

Jonas Jacobsen:

Det lyder som noget indenfor NAV og AX. Hostet løsning... Cloud? Det er Microsoft selv i gang med...

Du bør måske finde investorerne blandt de etablerede spillere. Du nævner selv to af dem. Columbus IT har en udviklingsafdeling i Ukraine. Måske et samarbejde med dem. MW Data og MW Solution - ejeren er altid med på en god idé?

Jeg gætter lidt nu. Hvis du vil have bedre bud, må du løfte sløret noget mere.

Hej igen
Dit gæt er godt og du har helt ret i at jeg sigter efter en kombination af C5, Nav og Ax. I princippet er det underordnet hvilket ERP der ligger i bunden, og så må jeg hellere lade være med at sige mere :)
Det er dog ikke nogen af disse jeg har valgt at tage kontakt til, men det er der en række grunde til. Hvis du er i kontakt med MW Data, så er en repræsentant meget velkommen til at ringe til mig - nøgleord er hosting, kvalitet, ekspert-udviklere, timepris, samarbejde om mere end kode, modul- og kodegenbrug.

Mht at løfte sløret, så vil jeg helst ikke sige mere end nok til, at investere fatter interesse. Holde-mund er iøvrigt noget jeg er blevet opfordret til her på Amino :)

Dennis

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Skrevet kl. 00:10

Hey Lundsby

Er NOVI de rigtige at skabe kontakt til Business Angels igennem, eller bør jeg opsøge disse direkte?

Seed-money lyder som et godt sted at starte for dem kunne jeg lave proof-of-concept på de vitale funktionaliteter, som kun vil gøre projektet endnu mere attaktivt.

Hvis bare jeg havde økonomien, så var første version i luften om 12 mdr. Og med en katalysator som pwc er det realistisk at tro på en markedsandel på 1% efter det første år, hvilket vil betyde at en investor ville have sine penge retur og der vil samtidig være plads til både at vokse og udvikle.

Åh, hvor var verden lyserød hvis jeg selv skulle male billedet :)

Dennis

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 00:25
Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Skrevet kl. 00:35

Will try :)