Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

15 mio - investor søges

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det meste af min tid går med at samle resurser. Og, det går egentlig ikke så ringe endda, sagt på jysk.

Kunderne har smil på læben og stor spørgelyst når jeg fortæller om produktet, og skræmmes ikke af prisen
Price Waterhouse Coopers har udtrykt interesse
Logos og Thy:data vil gerne udvikle og hoste løsningen
Der er spurgt til interesse hos to investere ind til videre, men disse har ikke haft tid til at afgive tilbud.

Hvis jeg havde pengene i morgen, så er konceptet salgs-klart om ét år.
Holder forventningerne, så sælges der til 1% af målgruppen i 2012, hvilket giver en ROI for investor på 24 mdr. Hertil kommer den "pris" vi skal give for at have lånt pengene. Jeg er sikker på at når først vi starter op, så har vi lyst til at låne meget mere, så vi kan tage konceptet under armen og i samarbejde med pwc fordele det over hele verden.

Hvis du har den kredit vi står og mangler, så skriv lidt om dig selv evt. med link til DJ at CeQ.dk.

Dennis
22 26 19 75

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Skrevet kl. 18:59

Er der evt. nogen der har forslag til personer eller virksomheder jeg kan kontakte?

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 19:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Dennis

Nu er det jo en ikke hel lille portion penge der skal til, så det tager nok lidt mere tid en nogle timer på Amino.

Men når du nu skiver at PWC er med ind over så vil jeg da forvente at de kunne finde de rette  personer i deres netvæk. Det er ikke ualmindeligt at de store konsulenthuse finder kapitalinvestorer - og så kan man jo altid låne meget mere... måske.

Jeg har desværre ikke 15 millioner og hvis jeg havde var de straks investeret i nogle bæredygtige kaffeprojketer i sydamerika eller afrika :-)

Men det kan da være at der er en med 15 mill. der ser din tråd, nu hvor jeg puster lidt til den.

Held og lykke

De bedste kaffe hilsner
Søren

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 19:44

Dennis Jensen:

De har pengene - så er interessen stor nok?

Hvis ikke den er, så har de klienterne der har pengene :)

Køb ren argan olie her

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:26

Hej Dennis

Uden at kende din situation til bunds så tror jeg den ligner i høj grad, ligner vores.

Det er selvfølgeligt svært at komme med et konkret råd, men jeg har gjort flg. observationer som jeg selv handler ud efter:

- En investor vil sandsynligvis vægte ideen med 50% og teamet bag 50%. Her skal det helst være en iværksætter der tidligere har haft succes. Uddannelse og erfaring er godt, men track-record for ens succes som styrende en virksomhed er afgørende.

- Der ydes så vidt jeg forstår to slags investering, seed money på 0,5-5 mil. og venture kapital fra 5-... mil.

- Det er tager langt tid og kræver meget arbejde, at få en investering. Halve og hele mandeår går hurtigt. Det er ekstremt vigtigt at følge nøje med under forhandlingerne, det var der en af mine gode bekendte der ikke gjorde og idag ejer investoren 100% af hans firma.

- Det er iflg. en flere af de rådgivere jeg har snakket, stortset umuligt at få venture pre-revenue idag. Så er seed-money oftest vejen at gå! Selvom man kunne tiltrække venture, ville det sandsynligvis være uattraktivt da ens anparter ville blive ekstremt udvandet.

- Venture markedet er notorisk dårligt i Danmark, i forhold til f.eks. USA. Fordi vi har forholdvist få succesfulde firma. Der er bare ikke samme marked for køb og salg af virksomheder. Og presser selvfølgeligt investeringslysten.

- Når du har det hele klar, forretningsplan etc. så er det ikke svært at finde de forskellige venture-fonde. En snak med Vækstfonden, kunne højest sandsynligt udløse en fyldstgørende liste.

Held og lykke med projektet, håber du kan bruge mine observationer til noget.

Fra Lyngby
Tilmeldt 21. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 20:42

Det er mange penge, men når du finder dem, så sender du vel lige 3 stykker i min retning?

Ej, spøg til side. Det er svært, fordi det er så mange penge i et marked, hvor ingen investerer. Det bedste råd jeg kan give er, at få så meget af virksomheden op at stå som muligt inden du beder om penge. Desto mere du har, desto mere kan du bede om til en mindre andel. Hvis du kun har en idé, så vil du få det rigtig svært, da investorerne foretrækker virksomheder, der har bevist der værd og bare lige skal henover den næste hurdle.

Med andre ord, er du rigtig attraktiv, når du har smidt 10 millioner i selv. Står og mangler 2 millioner for at få det klar til lancering og er villig til at aflevere 90 % af dine aktier.

Det er min erfaring med det markede.

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Skrevet kl. 21:21

Kaffe & Co

PWC har allerede foreslået at komme med investere til projektet og jeg har bestemt ikke sagt nej. Jeg ved ikke om det er fordi jeg er nordjyde, at jeg godt vil have to-tre tilbud at vælge mellem. Derfor tænkte jeg det ikke kunne skade at spørge her på Amino :)

Dennis

Fra Lyngby
Tilmeldt 21. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 21:29

Det lyder som noget indenfor NAV og AX. Hostet løsning... Cloud? Det er Microsoft selv i gang med...

Du bør måske finde investorerne blandt de etablerede spillere. Du nævner selv to af dem. Columbus IT har en udviklingsafdeling i Ukraine. Måske et samarbejde med dem. MW Data og MW Solution - ejeren er altid med på en god idé?

Jeg gætter lidt nu. Hvis du vil have bedre bud, må du løfte sløret noget mere.

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Skrevet kl. 22:49

Lagersalg123 - JEN:

Dennis Jensen:

De har pengene - så er interessen stor nok?

Hvis ikke den er, så har de klienterne der har pengene :)

Hvis der er noget jeg har lært, så er det at man ikke bare vader ind i pwc med en original ide. Pwc har selv tænkt tanken og har drøftet disse med deres gode samarbejdspartner. Forskellen i det jeg kommer med er ikke stor, men har stor betydning. Jeg tror det er en stor del af grunden til at jeg blev inviteret til et møde med et par af de tunge drenge i pwc.

Dennis

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Skrevet kl. 23:08

Lundsby:

...

Uddannelse og erfaring er godt, men track-record for ens succes som styrende en virksomhed er afgørende.

...

- Venture markedet er notorisk dårligt i Danmark, i forhold til f.eks. USA. Fordi vi har forholdvist få succesfulde firma. Der er bare ikke samme marked for køb og salg af virksomheder. Og presser selvfølgeligt investeringslysten.

...

Hey Lundsby

Grundet min manglende indsigt, er dine observationer guld værd. Jeg vil måske udfordre et par af dine observationer, men bestemt tage dem som et skulderklap og en stor hjælp.

Et par ting jeg bed mærke i som jeg har citeret dig for ovenfor:
"track-record". Som udgangspunkt kunne jeg ikke være mere enig. Men, det er bare pokkers svært, når dette er første projekt jeg har troet nok på, til at jeg har valgt at følge det til døren - Hvis dette skulle vise sig muligt.

"Venture markedet er notorisk dårligt i Danmark". Det er egentlig ikke den opfattelse jeg har når jeg taler med NOVI (som besvare dit råd til sidst - og tak for det :) ). Handler det ikke i højere grad om at finde den rigtige investor fremfor at satse på at penge er penge. Ønsketænkning ville være en investor som dels har økonomien, men som også vil  øse af sine erfaringer, sit netværk og en række andre resurser.
Jeg har ikke noget imod at overlade rattet till den rigtige investor, hvis denne tidligere har vist sit værd som "primus-motor".

Jeg vil gerne sige mange tak for, at du har taget dig tid til at skrive så omfattende om dine observationer.

Dennis

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)