Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til retssag mod outsourcing firma i udlandet

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle,

Jeg har oprettet mig her, da jeg håber at en af jer kan give mig lidt vejledning.

Jeg har outsourcing udviklingen af et website til et firma i Egypten, som dog fakturere fra en virksomhed på seychellerne.

Mit problem er, at vores samarbejde er kørt surt og mit nye website kun er 50% færdigt.

Sitet skulle ha stået færdigt for 4 måneder siden, men er stadig ikke færdigt den dag idag.

Jeg har indtil videre betalt 150.000 Kr. og ønsker mine penge igen. Giver det nogen mening at bruge en masse penge på at køre en sag mod virksomheden, eller er det bare penge ud af vinduet?

I kontrakten med firmaet står der, at uenigheder skal afgøres ved dansk lov.

Tilmeldt 10. May 08
Indlæg ialt: 413
Skrevet kl. 11:29

Hej Arne

Føler med dig, det var godt nok mange penge. Men det bliver nok svært på de vilkår.

Du gider nok ikke her bagefter høre en masse om hvad du skulle have gjort :-) Nem t at være bagklog.

MVH Hans Poulsen - billigEmballage.dk / Pickandpack ApS

Salg af emballage www.billigEmballage.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12890
Skrevet kl. 11:49

Det kan blive en rigtigt dyr fornøjelse at gøre noget ved den dag.  Prøv io første omgang at kontakte den danske Ambassde i Egypten og hør om de evt. kan hjælpe dig videre.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 1. Nov 10
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 13:52

Det er meget svært at give en reel vurdering af din sag på det foreliggende grundlag.

Mit første indtryk er dog, at du skal opgive sagen.

Når jeg siger det, er det fordi, at du i bedste fald kan du se frem til en dyr og langtrukken process, hvor du er nødt til at hyre en dansk advokat og formentlig også advokater i både Ægypten og Seychellerne. Det bliver dyrt, og du vil stadig selv skulle bruge en masse tid på sagen. Du må heller ikke undervurdere, hvor meget en retssag kommer til at tære på dig.

Endelig kan jeg ikke slippe tanken om, at pengene måske er væk. At selskabet på Seychellerne bare er en tom skal, og selskabet i Ægypten ligeså. Dette er dog rent gætværk, som alene skyldes, at hele konstruktionen virker noget mistænkelig.

Alt i alt tror jeg, at du er bedre tjent med bare at komme videre. Glem pengene, gem erfaringen og koncentrer dig om at bruge din tid, og de penge du har i behold, på at få andre til at færdiggøre hjemmesiden og tjene nogle penge.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)