Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til foredrag.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Nordborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg er blevet spurgt om jeg kunne tænke mig at holde et kort foredrag om det at være iværksætter i løbet af iværksætterugen i uge 46. Naturligvis har jeg sagt ja tak.

Jeg har selvfølgelig lavet mit oplæg, men tænkte på om ikke I herinde måske har nogle "must" jeg jeg SKAL have med. Jeg har kun 20 minutter at tale i, og vil naturligvis give så mange gode råd som muligt...

På forhånd tak for jeres hjælp

Mvh

Steffan 

Fra Skive
Tilmeldt 25. Aug 08
Indlæg ialt: 952
Fra  Throw-in Skrevet kl. 11:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Steffan

Jeg har engang hørt en klog mand sige om foredrag: "Hvis du ikke får dit publikum til at grine indenfor de første 2 minutter, så har du tabt dem".

Jeg gør mit bedste for, at give den gas når jeg står på scenen. Så du må ikke kede dem i søvn.

Drop slides der er overlæsset med tekst, for så sidder folk bare og læser det mens du taler.

Hvis du vælger at bruge slides, så brug billeder frem for tekst. Hvis du af en eller anden faglig grund skal forklare noget via tekst, så brug den funktion der gør, at du kan afsløre lidt af teksten af gangen.

Jeg bruger selv kun billeder, video og rekvisitter.

Brug nogle eksempler alle kan forholde sig til. Der er stor forskel på om du har en blandet gruppe af tilhørere, eller du holder et foredrag for en virksomhed, hvor de ansatte har den samme tilgang.

Inddrag gerne publikum under foredraget. Det viser, efter min mening, overskud.

Nå...det var nogle skud fra hoften...Håber du kan bruge noget af det. Hvis du har brug for mere sparring, så send en PM eller Slå på tråden Big Smile

De bedste hilsner

Thomas Grønnemark

Fra Nordborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Skrevet kl. 13:56

Hej Thomas.

Tak for dit gode råd, det kan jeg ihvertfald bruge:)

Mvh

Steffan

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 14:32

Hej Steffan

Jeg ville komme ind på hvorfor det er fedt at være iværksætter og hvornår det er mindre fedt. Fortæl gerne om dine største følelsemæssige opturer og nedturer i forbindelse med iværksætteriet. Det ville få mig til at sidde nysgerrig og lyttende. Så bliver det personligt og engagerende, og gør måske også folk i stand til at bedømme om det dersens iværksætteri er noget for dem eller ej.

Mange iværksætterhistorier jeg har set online drejer sig meget om hvor succer og rigdom (den vinkel en del aviser bl.a. kører på iværksætterhistorier), og det er lidt synd, for det er jo ikke det de fleste iværksættere starter ud for, de starter fordi de vil lave noget og se det gro, fordi ingen andre vil lytte til deres ide eller hvad ved jeg. Så lad os få aflivet ideen om at iværksættere er sådan nogle rige nogle som spinder guld på en genial ide, og forklare folk at det også bare kan være folk som gør det de elsker og ikke kan lade være med, og lever af det.

Håber det går det går rigtigt godt med foredraget.

Fra Nordborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Skrevet kl. 16:22

Tak for det Rasmus.

Jeg er helt enig i at man hører alt for meget om "guldhistorier", men alt for lidt om det man må ofre for at nå dertil, og måske endda aldrig nå dertil. Det er bestemt noget jeg vil bruge, ikke for at være negativ, men realistisk.

Fra Skive
Tilmeldt 25. Aug 08
Indlæg ialt: 952
Fra  Throw-in Skrevet kl. 00:07

Det var så lidt Big Smile

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)