Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"trusselsbrev" om firma i hvile

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra 9240 Nibe
Tilmeldt 22. Sep 05
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørgsmål til alle.

En god ven har oprettet en hjemmeside til at formidle arbejdskraft mellem danmark og polen.

Nu har ham modtaget en mail, der i alvorlig "advokat" fortæller at det firmanavn er brugt af ham fra ''92 til ''98, og at det pt. er i hvile, og derfor må min ven ikke bruge navnet.
Derefter bla. bla. Fogedretten bla. bla. bla. Retsag bla.bla.ba.
Altså trussel med bål og brand.
Vi er sikre på at manden ikke er ved sine fulde fem, og på godt jysk fortæller min ven at han kan glemme det.
Min kammerat forsøger endda at få et telefonnr. ved at ringe til oplysningen, men adressen findes ikke hos dem.

Som svar på mailen, får min kammerat en ny mail at han ikke forstår hvor han vil hen med sine trusler, men han må da meget gerne KØBE retten til navnet, og komme med et forslag på en pris.

Eneste kontakt er desuden en hotmail konto.

Først og fremmest - hvad gør man med sådan en type ?
Dernæst af nysgerighed - hvordan opretholder man rettigheden til et firmanavn ?

Dette indlæg er også skrevet som advarsel til andre hvis de skulle få lign. mails.

Med venlig hilsen
 - René R. Nygaard
   Gennemgribende diagnosticering og overvågning - 24/7
Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

hej navne bror *S*

jeg ville glemme den gut helt og holdent for efter slut i 98 og frem til i dag er der gået 6 år og ingen er forpligtiget til at gemme deres regnskaber eller øvrige dok. i mere end 5 år.

Jeg overvejer selv et navn der er brugt før senest i 98

hvordan opretholder man rettigheden til et firmanavn ? aner det ikke

[edit]

kommer i tanke om noget jeg har læst i en vejledning fra told & skat. Vist nok med denne ordlyd (er ikke sikker på det er 100%)

Du må ikke bruge et navn der let kan forvekles med et andet firma med omtrent samme ydelse / produkt, eller er nært beliggende. Eks. kan / må der ikke være to konkurrende firmaer i den samme lille bonde by med samme navn / navne forveksling som eks. øster-hurup slagter butik og øster-hurup slagter forretning.

Ret mig gerne hvis jeg husker forkert.

Venligst

René Buch

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)