Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konsulentfirma - Af studerende, til virksomheder.

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet er om du tør stole på resultatet, det er jo derfor du gider at tage uddannelsen, hvis markedet var generelt var tilfredse med beregninger lavet af studerende der mener de kan, så var der jo ingen grund til at tage uddannelsen.

Men selvom resultatet ikke nødvendigtvis kan bruges til noget seriøst, så kan specielt store virksomheder sagtens havde en interesse af at ansætte studerende, for knytte et tæt bånd til dem så de bedste hjerner, vælger at arbejde for dem, når de bliver færdige.

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 20:18

Jeg har været igang med at lave lignende produkt som en eksamensopgave på universitet. 

Vi skrev en lang rapport og fik da også lavet en skitse til en nogenlunde fungerende hjemmeside, som du kan se her:

http://hoeks.dk/int/

Det vi gjorde var så også at bygge en flashapplikation, der kan køre på en stor touchscreen, som så kan sættes op rundt omkring på universiteter. Den trækker så et xml feed fra hjemmesiden og displayer det som noter i en opslagstavle form på touchscreenen. De studerende kan så ved at klikke på skærmen aktivere et jobopslag og derefter swipe deres studiekort for at få jobopslaget tilsendt i pdf. format til deres e-mail.

Jeg har en 50 siders rapport + en video af vores prototype i flash + en masse interviews fra både virksomheder og studerende til at ligge. Lad mig vide, hvis du vil have det.

Jeg ved der er flere som er igang med samme koncept - blandt andet sidder jeg i kontorfællesskab med nogle kandidatstuderende, som tjener gode penge på konceptet lige nu.

Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 20:42

Det ser professionelt ud!

Ærgeligt at jeg ikke var hurtigere!

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 20:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Equinoxe:

Du kan skam få hele systemet, hvis du har lyst. Det er slet ikke færdigudviklet og jeg har alligevel ikke tid til at få det gjort færdigt.

Og er da ikke for sent ude - der er da plads til mange spillere på sådan et marked. På med vantenSmile

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:17

Rasmus Hoeks:

Equinoxe:

Du kan skam få hele systemet, hvis du har lyst. Det er slet ikke færdigudviklet og jeg har alligevel ikke tid til at få det gjort færdigt.

Og er da ikke for sent ude - der er da plads til mange spillere på sådan et marked. På med vantenSmile

Det er sgu' god stil, Rasmus! Yes

Michael

Fra Bjert
Tilmeldt 11. Apr 10
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 09:07

Jeg synes ideen er rigtig god, da der efter min mening mangler initiativer der kobler studerende og virksomheder bedre sammen. Det vil også være en oplagt mulighed for en virksomhed at "afprøve" en studerende i forhold til en eventuel ansættelse senere.

I forhold til software licenser, har du så overvejet hvordan disse indkøbes eller deles? En SolidWorks licens ligger så vidt jeg ved i omegnen af 75.000 kr. og større CAD systemer er endnu dyrere. En studielicens er vel ikke lovlig at bruge i erhversøjemed?

Hvis jeg som iværksætter skal købe et CAD system er det til fuld pris, og jeg synes på en måde det er unfair konkurrence hvis du planlægger at benytte studielicenser. Jeg ser dog konkurrence generelt som sundt og håber du får dit initiativ realiseret. Smile      

Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 10:27

Det er rigtig pænt af dig Rasmus, det vil jeg meget gerne!

Både film, rapport og hele skidtet :)

Hvis det bliver en succes bliver du ikke glemt!

Kan du sende mig en privat besked?

Fra København
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 314
Fra  MYCOMFORT ApS Skrevet kl. 10:35

Hej,

Jeg ved, at der allerede findes lignende projekter.

Den idé og det projekt, som du beskriver minder meget om dette

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 16:33

Equinoxe:

Det er rigtig pænt af dig Rasmus, det vil jeg meget gerne!

Både film, rapport og hele skidtet :)

Hvis det bliver en succes bliver du ikke glemt!

Kan du sende mig en privat besked?

smid en mail til rasmus[snabela]hoeks.dk, så skal jeg nok lige få det sendt afsted til dig.

Fra Århus
Tilmeldt 21. Nov 09
Indlæg ialt: 203
Fra  Webpilots Aps Skrevet kl. 17:02

Godt koncept... ingen tvivl om det.

Vi lancerer selv et konsulenthus lign. det du nævner i Kbh til Februar med studerende fra DTU i samarbejde med en Ph.D studerende fra samme sted.

Men konceptet er præcist det samme som it Minds laver med IT studerende, primært i Århus.

Mvh Kenneth Jensen

Mangler du en designer, hjemmeside eller webshop? Kontakt vores Webbureau i Århus: http://webpilots.dk

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)