Problemet er om du tør stole på resultatet, det er jo derfor du gider at tage uddannelsen, hvis markedet var generelt var tilfredse med beregninger lavet af studerende der mener de kan, så var der jo ingen grund til at tage uddannelsen.
Men selvom resultatet ikke nødvendigtvis kan bruges til noget seriøst, så kan specielt store virksomheder sagtens havde en interesse af at ansætte studerende, for knytte et tæt bånd til dem så de bedste hjerner, vælger at arbejde for dem, når de bliver færdige.
Det vi gjorde var så også at bygge en flashapplikation, der kan køre på en stor touchscreen, som så kan sættes op rundt omkring på universiteter. Den trækker så et xml feed fra hjemmesiden og displayer det som noter i en opslagstavle form på touchscreenen. De studerende kan så ved at klikke på skærmen aktivere et jobopslag og derefter swipe deres studiekort for at få jobopslaget tilsendt i pdf. format til deres e-mail.
Jeg har en 50 siders rapport + en video af vores prototype i flash + en masse interviews fra både virksomheder og studerende til at ligge. Lad mig vide, hvis du vil have det.
Jeg ved der er flere som er igang med samme koncept - blandt andet sidder jeg i kontorfællesskab med nogle kandidatstuderende, som tjener gode penge på konceptet lige nu.
Jeg synes ideen er rigtig god, da der efter min mening mangler initiativer der kobler studerende og virksomheder bedre sammen. Det vil også være en oplagt mulighed for en virksomhed at "afprøve" en studerende i forhold til en eventuel ansættelse senere.
I forhold til software licenser, har du så overvejet hvordan disse indkøbes eller deles? En SolidWorks licens ligger så vidt jeg ved i omegnen af 75.000 kr. og større CAD systemer er endnu dyrere. En studielicens er vel ikke lovlig at bruge i erhversøjemed?
Hvis jeg som iværksætter skal købe et CAD system er det til fuld pris, og jeg synes på en måde det er unfair konkurrence hvis du planlægger at benytte studielicenser. Jeg ser dog konkurrence generelt som sundt og håber du får dit initiativ realiseret.