Når jeg har udarbejdet spørgeskemaer i forbindelse med skoleopgaver (på et specifikt område) eller i undersøgelsen om en idé til et nyt produkt holder vand "spammer" jeg mit Facebook netværk, hvis jeg vurderer at det kan være relevant for mange af dem jeg er venner med derinde.
Derudover finder jeg fora som henvender sig til min målgruppe, hvis jeg undersøgte noget med fodbold ville jeg nok ligge en trås på bold.dk mv.
Tænk hele tiden på, at ramme den målgruppe du henvender dig til, som i mit eksempel ovenfor.
Jeg har altid betalt mig til flere svar, uanset om det har været til en skoleopgave eller en til en forretningside jeg gik med.
Jeg sætter simpelthen en økonomisk gevinst på højkant til en heldig deltager, ofte er 200-300 kr nok til at få rigtigt mange til at deltage, så melder jeg det ud på forskellige sider, og læner mig tilbage og ser hvordan svarene tikker ind. Til sidst laver jeg så en lodtrækning og sender pengene til den heldiges vinder konto med et tak for hjælpen.
Lav en ordentlig præmie, for eksempel et gamer headset Logitech G35 (hvis spørgerunden henvender sig til teenagere), eller måske en buskrydder (hvis spørgsmålet henvender sig til havefolk).
Lad spørgsmålet køre i 28 dage med spørgsmål fordelt over maks. 3 trin.
Tak for de gode svar!:)
Hvad nu hvis min undersøgelse går ud på at finde en passende målgruppe... Jeg vil spørge det arbejdende folk, mest inden for den tekniske branche - ingeniør, bygge, altså udøvende tekniske firmaer. Nærmere kan jeg ikke lige komme det. Kunne man love en biografbillet til to ud i premie, og så skyde med spredehagl på facebook og forskellige fora, og håbe på det bedste?