Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ens URL, hvad er den bedste

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Ved ikke lige hvordan jeg skulle formulere min overskrift Smile

Men sagen er den, at jeg har talt med to forskellige, som siger hver deres mening om hvad der er bedst for søgemaskinerne. Jeg har selv en ide om hvad jeg tror, men vil meget gerne have andre på banen her.

Idag ser mine url's f.eks. således ud: 

http://vildbasser.dk/decoykidsstrmpebukserlyselilla-p-2536.html

Men er det bedre hvis den er delt med bindestreg hvor der er mellemrum, så den så sådan her ud:

http://vildbasser.dk/decoy-kids-strmpebukser-lyselilla-p-2536.html

Og hvad med æ, ø, å?

Forleden stod det som oe, men nu kan jeg så se at der slet ikke er noget erstatning for ø i disse strømpebukser - det må være efter min support forsøgte at ændre oe til f.eks. ø.

Håber der er en masse kloge hoveder herinde på det område, så jeg kan komme lidt videre og evt. kan komme bedre frem på google.

De bedste hilsner Githa

Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:00

Hey, det er et spørgsmål som er besvaret rigtig mange gang her på amino.

Generelt skal du tænke sådan: Er et ord delt når man skriver det i virkeligheden, skal det helst også være delt i url'en. hvilket vil sige at der helst skal være bindestreg i stedet for at ordene er sammenlagt.

Med hensyn til ÆØÅ, ser jeg det personligt selv sådan at det er bedre med den fonetiske metode, altså ae, oe og aa.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Hong Kong
Tilmeldt 20. Jun 08
Indlæg ialt: 196
Fra  cSupport Skrevet kl. 10:03

Mht til ÆØÅ så kan google godt finde ud af at skelne mellem æøå og ae, oe og aa, så uanset om en bruger søger på keywords med eller uden, så vil dine sider stadig kunne findes. Men som Kim skriver, så er den fonetiske metode nok det bedste valg, da ikke er alle index sider der læser æøå.

Tilmeldt 25. Jul 10
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 10:05

Jeg vil klart mene, at det er bedst, at du tilføjer en bindestreg mellem ordene.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)