Vi er en gruppe som deltager i Young enterprise, og går på ZBC Vordingborg.
Vores idé er en "Sund" madkasse med køleelement og varierende skillevægge inde i madkassen, alt efter hvordan man selv vil placere dem.
Idéen er at man skal kunne have salat og rugbrød i samme madkasse uden at "safterne" blander sig og skaber en ret ucharmerende mad.
Vores spørgsmål herinde ligger lidt i om nogen kunne hjælpe med tykkelse af isolat størrelse til køle elementet så vi undgår kondens, et foreslag til anskaffelse af køle element, samt en evt. produktions mulighed af madkassen generelt..
Hvis pris var underordnet ville jeg lave en aluminiums kasse. Fræset ud af en ALU klods så kunne køle væsken være i hulrummet. Indsatsen skulle være i polypropylene eller i aluminium. Det er vigtig med indsatser da du ikke kommer uden om kondens fra køleelement. Derfor er PP indsatser at fortrække frem for alu.
Glem alt om køle elementer det er sgu lidt for gammeldags. hvorfor ikke bygge madkassen baseret på f.eks peltier-elementer og nogle effektive genopladelige batterier.
Tak for svarene, det lyder som en ret "spændende" idé med alu design frem for det originale..
Jo der er set noget lignende, men vores er lavet så det skulle have et "twist" - jeg som dyrker meget sport er træt af at medbringe 3 skåle for at få min pasta/ris/salat osv. og samtidig rugbrød - hvor vi med denne her ville prøve at opnå en "isolering" af nogle flytbare skillevægge - så man kunne have de forskellige ting med, uden man behøver at have rugbrød smattet ind i safter mm.
Udover det er de tidligere versioner, hvad vi har fundet af ihvertfald, store problemer med kondens.
Og iøvrigt tak for i svare så hurtigt, og gode idéer og kritik modtages stadig MEGET gerne :)
Vi havde i starten en tanke om 2 versioner en til børn og en til stadig unge men lidt ældre så som 16 - 28 eller lignende. Dog ikke færdig besluttet om vi måske bare nøjes med 1.
Kunne du måske forklare det med en indsats engang, for din idé lyder ret interessant :)