Som allerede nævnt skal du sørge for at der er variation i din ankertekst. Det er fint med både lange og korte tekster, og en god måde at lave variation på.
Husk at det ikke kun er variation i ankertekst som er vigtig, men også variation af link type.
Ankertekst kan være enkeltord, sætninger eller kombinationer af ord. Teksten behøver ikke altid at være relateret til hvad du sælger. Links med dit navn, url og lign tæller også som ankertekst og har en god effekt. Det vil faktisk være godt at få nogen links ind som intet har at gøre med seo, såsom links med en mærkelig ankertekst, eller links med nofollow.
Det er en god ide at variere din anker tekst, det bedste i dit tilfælde ville være hvis du gerne vil ligge nummer 1 på maling
Så Tager du 4-5 søgeords kombinationer fx: Maling billig maling maling pris maling online køb maling
s
å vil du optimere din side for flere ting, samtidig med at hver ankertekst indeholder ordet maling så selvom du gerne vil holde eller have position 1 på maling så kan du stadig godt have ankertekst som billig maling og så vil det stadig gavne på søgeordet maling.
Det er i hvert fald mine personlige erfaringer og jeg ved det virker glimrende så det kan jeg kun anbefale.
Det er en god ide at variere din anker tekst, det bedste i dit tilfælde ville være hvis du gerne vil ligge nummer 1 på maling
Så Tager du 4-5 søgeords kombinationer fx: Maling billig maling maling pris maling online køb maling
s
å vil du optimere din side for flere ting, samtidig med at hver ankertekst indeholder ordet maling så selvom du gerne vil holde eller have position 1 på maling så kan du stadig godt have ankertekst som billig maling og så vil det stadig gavne på søgeordet maling.
Det er i hvert fald mine personlige erfaringer og jeg ved det virker glimrende så det kan jeg kun anbefale.