Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg flytter server - hvad med Google placeringerne?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København V.
Tilmeldt 18. Feb 08
Indlæg ialt: 286
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal flytte mine domæner over til en ny server...

Jeg har gode placeringer i Google jeg nødig vil miste - bør jeg frygte at flytningen har konsekvenser i den retning?

Eller er der ikke noget at frygte når nu der er tale om præcis samme hjemmeside - blot på en ny server...?

Håber at nogle kan give mig ro i sindet eller alternativt forklare hvilke forholdsregler jeg bør tage!Smile

Med øvelokale.nu kan du leje øvelokale på timebasis. Så betaler du kun når du rent faktisk skal øve, og slipper for de faste månedlige udgifter. Du kan booke online hele døgnet rundt. Se øvelokaler i dit område i øvelokale oversigten.
Tilmeldt 20. Sep 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:56

Martin Thorborg har et indlæg om det på hans talkshow http://thorborg.tv/skal-du-opgradere-din-webshop-portal-eller-dit-website.html

Hvis du sikrer dig at alle sider hedder det samme, alle links er de samme osv, så bør der efter min viden, ikke ske det store.

Men jeg tror du skal ha et svar for en meget teknisk SEO ekspert for at få at vide om Google rent faktisk ser på hvilken IP og server du kører på, og hvis den har ændret sig, om Google så siger at det tæller som om du har lavet siden om og derved nulstiller pagerank.

I sidste ende er Google de eneste der kan gi dig det helt korrekte svar.

Fra København V.
Tilmeldt 18. Feb 08
Skrevet kl. 14:48

Kim Hejlesen:

Martin Thorborg har et indlæg om det på hans talkshow http://thorborg.tv/skal-du-opgradere-din-webshop-portal-eller-dit-website.html

Tak for link til Thorborg... - havde set klippet tidligere, men det gjorde ikke noget at få det genopfrisket...Smile

Dog giver det ikke teknisk svar på om min nye IP adresse og server vil betyde at Google betragter min side som om den er lavet om, selvom alle sider og filnavne er de samme...

Så jeg håber at der er en med SEO indsigt der kan give sin vurdering her i tråden...

Med øvelokale.nu kan du leje øvelokale på timebasis. Så betaler du kun når du rent faktisk skal øve, og slipper for de faste månedlige udgifter. Du kan booke online hele døgnet rundt. Se øvelokaler i dit område i øvelokale oversigten.
Fra København V.
Tilmeldt 18. Feb 08
Skrevet kl. 10:49

Chano:

Så jeg håber at der er en med SEO indsigt der kan give sin vurdering her i tråden...

Er der ikke en venlig sjæl der har indsigt? Smile

Fra København V.
Tilmeldt 18. Feb 08
Skrevet kl. 18:29
Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 20:30

prøv at skriv en besked til Thomas Rosenstand - han er skide dygtig!

Mvh Tobias.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 20:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Chano:

Jeg har gode placeringer i Google jeg nødig vil miste - bør jeg frygte at flytningen har konsekvenser i den retning?

Eller er der ikke noget at frygte når nu der er tale om præcis samme hjemmeside - blot på en ny server...?

Håber at nogle kan give mig ro i sindet eller alternativt forklare hvilke forholdsregler jeg bør tage!Smile

Hej Chano

Naaa - Google er nu ikke de eneste der kan give et entydigt svar ;-)

Hvis vi forudsætter, at du intet ændrer på selve sitet, at alle URL's er de samme og at din nye server er geografisk placeret i samme land, sker der intet. Absolut intet.

Hverken PR eller andet tildeles på baggrund af din IP - så skift du roligt. Men husk: ALT skal være det samme som før - også evt. opsætning af 301 redirect fra non-www til www eller vice versa. Og er der tale om en Windows server, skal du være sikker på, at alle evt. specialtilretninger i IIs'en flytter med over.

Fra København V.
Tilmeldt 18. Feb 08
Skrevet kl. 23:06

Thomas Rosenstand:

Hej Chano

Hvis vi forudsætter, at du intet ændrer på selve sitet, at alle URL's er de samme og at din nye server er geografisk placeret i samme land, sker der intet. Absolut intet.

Hverken PR eller andet tildeles på baggrund af din IP - så skift du roligt. Men husk: ALT skal være det samme som før - også evt. opsætning af 301 redirect fra non-www til www eller vice versa. Og er der tale om en Windows server, skal du være sikker på, at alle evt. specialtilretninger i IIs'en flytter med over.

Hej Thomas!

Tusind tak for dit svar - det er virkelig godt at høre at jeg roligt kan skifte... - jeg sørger for at ALT er det samme som før!

Jeg flytter fra en windows til en linux server - begge dele hos Surftown...

Nu ved jeg ikke hvad IIs erSmile - men jeg har ikke selv foretaget nogle særlige tilretninger vil jeg mene, kan Surftown mon have lavet nogle sådanne tilretninger eller ville jeg i så fald vide besked...?

Sikkert et dumt spørgsmål for én med indblik - men det har jeg nu en gang ikke... Smile

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 23:20

Thomas Rosenstand:

Chano:

Hej Chano

Hej Thomas

Du skriver at den skal blive i samme land, hvad nu hvis den IKKE forbliver i samme land, hvad er situationen ?

I samme linie et andet spørgsmål, hvis du har et internationalt website (flersproget til flere lande) hvilket land skal den så være placeret i rent geografisk ? Hvad vil være at anbefale...det største land eller landet hvor du helst vil have kunder ??

Best regards

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 01:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Chano:

Nu ved jeg ikke hvad IIs erSmile - men jeg har ikke selv foretaget nogle særlige tilretninger vil jeg mene, kan Surftown mon have lavet nogle sådanne tilretninger eller ville jeg i så fald vide besked...?

Sikkert et dumt spørgsmål for én med indblik - men det har jeg nu en gang ikke... Smile

IIS er det "program" på serveren, der styrer selve webdelen - sådan firkantet sagt. Og bare rolig: Hvis du ikke ved, hvad IIS er, har du heller ikke pillet ved den. Så ingen problemer der.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)