Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af ydelse fra udlandet (udenfor EU)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Er ny herinde, og er ved at starte op med diverse netportaler i udlandet, jeg har oprettet et dansk firma, og har haft mine første indbetninger, dog syntes jeg Skat gør det ufatteligt svært at være køre firma i Danmark. Men når det så er sagt, så er jeg kommet i tvivl om hvordan jeg griber nedenstående an..

- Hvordan skal jeg bogføre en ydelse fra udlandet (udenfor EU)? - Lad os sige jeg får en faktura på 10 artikler fra en skribent i udlandet. Hvordan skal denne udgift sættes ind? Kan jeg trække noget fra beløbet? Det kunne lige så nemt være en ydelse i form af webdesign eller lign.

- Eftersom jeg og firmaet er placeret i DK, får jeg naturligvis også annonce kronerne hertil, hvilket jeg selvfølgelig betaler salgsmoms af, men så kan jeg vel også trække købsmomsen af købet til artikler, adwords m.m.?

Håber nogle har erfaring med netop dette, for det at drive foretning basseret på ren online forretning internationalt indenfor affiliate og annoncer, kan give diverse problemer når det skal indbettes i DK. Skal siges at jeg har prøvet at søge mig frem til denne information, men syntes der er mange forskellige forklaringer, og søger derfor mere specifik viden.

På forhånd tak!

Tilmeldt 10. Nov 10
Skrevet kl. 10:27

Bumb..

Ville være dejligt hvis nogle kunne hjælpe med at besvare overstående :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:49

Hej Olav.

Er det private skribenter, du bruger i udlandet eller virksomheder?

Adwords(ingen moms) Dog beregning af EU-erhvervelsesmoms.

MvH

Peter

Tilmeldt 10. Nov 10
Skrevet kl. 10:54

Hej Peter,

Det er freelance skribent, så det kan i bund og grund godt være firma og privat, er der nogle ting jeg skal være særligt opmærksom på ved brugen af disse to? - og om det er privat eller virksomhed?

Dvs. at hvis jeg anvender Adwords som reklamemiddel, kan jeg ikke trække de 25% fra?

På forhånd tak!

Vh. Olav

Tilmeldt 10. Nov 10
Skrevet kl. 12:29
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:34

Hej.

Nej..du kan ikke trække noget moms fra....er momsfri.

Nej.....25% moms som tillægges og fratrækkes.

Effekten er 0.

MvH

Peter

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)