Efter at have set nogle bannerreklamer for www.offshoreconsult.dk læste jeg nærmere om tingene på deres hjemmeside, og det lyder interessant. Det korte af det lange er, at man opretter et engelsk selskab, og så stifter man et dansk filial af det engelske selskab, og dermed er der skjult ejerskab m.m. Der er ingen krav til kapital i england, og der er heller ikke revisionspligt, på samme måde som i DK.
Er der nogle herinde som har kendskab til denne selskabsform, vil jeg meget gerne høre nogle meninger. Er det risikabelt, svært at administrere, er det på kant med loven?
Jeg ved der er noget skatte tænkning i at oprette et selskab på / i Irland, der er firma skatten på 10 % her hjemme er selskabsskatten vist nok på 28%.
Jeg har selv tænkt på det, men gået fra det igen fordi, da jeg er usikker på hvor svært det vil være for mig, at bevise mit ejereskab, af det LtD der oprettes med skjult ejerskab hvis jeg en dag skulle få lyst til at sælge mine aktiver.
Så vidt som jeg har forstået er der kun 100% skjult ejerskab hvis et ltd ejes af en trust fond.
Jeg går selv med tanken om at oprette en trust fond som så åbner et ltd med en dansl filial, Jeg er også i tvivl om dette er lovligt når man bor i danmark. Jeg har en ven som er i gang med sådanne oprettelse og glæder mig til at se og høre om det når han er 100% i gang.
Er der nogen som ved om det er lovligt over for told og skat at have en sådanne selskabsform, nu når alle aktiver kun er i danmark ?
Så vidt som jeg har forstået er der kun 100% skjult ejerskab hvis et ltd ejes af en trust fond.
Jeg går selv med tanken om at oprette en trust fond som så åbner et ltd med en dansl filial, Jeg er også i tvivl om dette er lovligt når man bor i danmark. Jeg har en ven som er i gang med sådanne oprettelse og glæder mig til at se og høre om det når han er 100% i gang.
Er der nogen som ved om det er lovligt over for told og skat at have en sådanne selskabsform, nu når alle aktiver kun er i danmark ?
Det er ikke ulovligt, men jeg ville, hvis jeg var dig, kontakte en advokat