Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Låsning af celler i Excel - kan du hjælpe?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er igang med et budgetskema vedr. privatøkonomi, som jeg gerne vil dele ud til interesserede. I den forbindelse vil jeg gerne låse alle celler udover dem, som man skal kunne taste sit forbrug ind i. Hvordan gør man det?

Michael

Fra Odense
Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 161
Fra  Skov Rejser Skrevet kl. 18:23

Er det Excel 2007?

Fra Odense
Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 161
Fra  Skov Rejser Skrevet kl. 18:24

Hvis det er Excel 2007, så skal du markere de celler du vil fryse. Trykke på "vis" i menuen og klikke på "frys ruder".

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 18:27

Tak for svaret, Henrik

Nej, et nummer ældre.

Da det er ganske få celler, som ikke skal låses, kan man så låse hele arket og efterfølgende låse de få celler op igen?

Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 04:12

Hej Michael,

Jeg tænker, at det er Excel du arbejder med, men er det ikke er metoden nok den samme.

Du skal i princippet tænke alle celler som værende "allerede låst". For at cellerne så også virker låst skal du vælge <Funktioner> og <Beskyttelse> og der "beskytte hele arket." Så er der låst for alle celler.

Inden du låser hele arket skal du så have fjernet "låsen" på de celler du ønsker, at man skal kunne skrive i. Det gør du ved fx at holde <ctrl> (control-knappen) nede og klikke på cellerne med musen en for en. Når du har markeret alle de celler du ønsker brugeren skal kunne skrive i, stiller du dig i en af de markerede celler og højreklikker med musen.

Nu åbnes der et vindue, hvor du vælger "Formater celler" nederst. Vælg så fanebladet "Beskyttelse" (Det sidste) og fjern nu fluebenet i "Låst."

Vil du åbne for arket igen går du tilbage til <Funktioner> og <Beskyttelse>. At låse for hele arket er somregel noget af det sidste man gør, og kode er vel næppe nødvendigt. 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 07:28

Indkøberen/Fokus:

Hej

Jeg er igang med et budgetskema vedr. privatøkonomi, som jeg gerne vil dele ud til interesserede. I den forbindelse vil jeg gerne låse alle celler udover dem, som man skal kunne taste sit forbrug ind i. Hvordan gør man det?

Michael

Det kan ikke betale sig da men i løbet af 3 min kan låse dem op igen. Desuden afskære du alle der bruger Open Office / MAC fra at bruge det.

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 08:14

Hej Rune

Tak for svaret. Jeg prøver det.

Michael

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)