Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO og flash

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 5. Dec 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Mit spørgsmål er rimelig simpelt. Hvis man bruger flash på størstedelen af sin hjemmeside, er det vel ikke særligt søgemaskine venligt?

hvis man bruger denne hjemmeside som udgangspunkt www.bygma.dk vil jeg jo mene at Google ikke kan læse noget fra forsiden og dermed aldrig i dette format kunne rangere som nr. 1 på google

Lad mig endelig høre, er absolut ikke ekspert på området, hvis nogen er i tvivl.

Vh

Kruse

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 11:02
Der er altid en mulighed for at finde de resterende sider på sitet - men du har ret i, at flash og SEO ikke hænger alt for godt sammen, hvis man ikke bruger det med måde. Dvs. der er meget flash på sitet - også FOR meget efter min mening. Du kan sagtens bruge flash og stadig få noget godt ud af det. Det skal bare bruges med måde.

Vi er f.eks. igang med at bygge et nyt design og her bruges også flash - og vi arbejder vel at mærke med SEO ;-)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 20:51
Nu skal jeg ikke gøre mig for klog på det her, men efter hvad jeg ved, kan Google ikke kan indexere flash overhovedet?!?
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 16:32
Hej Søren.

Ja, det ser meget slemt ud med Flash.... også den side du henviser til.

Har skrevet en side om FLASH og usynlige hjemmesider på Effektiv Markedsføring.

Mvh, Christian

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 21:27
Mit spørgsmål er rimelig simpelt. Hvis man bruger flash på størstedelen af sin hjemmeside, er det vel ikke særligt søgemaskine venligt?
Lad mig endelig høre, er absolut ikke ekspert på området, hvis nogen er i tvivl.

Hej Kruse

Som Marcel skriver, så er brugen af for meget Flash med til at gøre en hjemmeside umulig at få
indekseret!

Man kan kompensere for denne mangel ved at lave en kopi af websitet som en alm. HTML baseret
website. Her kan man så vælge at linke over til Flash delen, hvis fx at man har sin webshop-
funktionlaitet indbygget i Flash hjemmesiden, og ikke har det med på den HTML baserede hjemmeside.
Men det kræver selvfølgelig at Flash delen er lavet, så den kan fortolke de URL''er der bliver
brugt i links fra den HTMl baserede hjemmeside. Hvis man linker fra en boremaskine på HTML
hjemmesiden, så skal man kunne linke direkte til den samme boremaskine på Flash hjemmesiden
det er ikke nok bare at linke til forsiden, så mister man alt for mange kunder.

Du kan også vælge en cloaking løsning, hvor Du præsenterer et indhold for mennesker (Flash) og
et andet for søgemaskiner (HTML), når brugerne så finder et produkt i søgemaskinerne, fx førom-
talte boremaskine, så skal man kunne redirecte brugeren automatisk:
1) fra link i søgemaskinens søgeresultat til
2) HTML delen og videre til
3) Flash delen

En cloaked løsning er den mest rendyrkede, men også den teknisk vanskeligst og mest risikable,
set i forhold til at risikere at bliver smidt ud af søgemaskinernes indeks, hvis søgemaskinerne
spotter at Du gør brug af cloaking (Det kan de som udgangspunkt ikke lide).

Jeg ville køre både et Flash site og et HTML baseret site på samme domæne og tydeligt skilte med
det. Da alle Flash siderne alligevel ikke kan indekseres ville jeg også blokere for søgemaskinernes
adgang hertil.

Det virker, og der er minimale søgemaskine ricisi forbundet hermed!

/Grosen Friis

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Fra København
Tilmeldt 5. Dec 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 11:20
I skal have mange tak for jeres svar.
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 11:25