Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Places

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Tåstrup
Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hvad er google places?

Er der nogen som ved hvorfor det bliver vægtet mere og mere på visse søgeord fremfor seo optimeret sider?

 

Hvordan fungere ranking? Hvad vægter google der?

 

Mit flyttefirma kommer ikke op på de søge ord som jeg har valgt da jeg lavede profilen. Men hvis du søger "flytning roskilde" kommer Scania.dk og entreprenør virksomheder op.

 

hmmm?????

Tilmeldt 21. Sep 10
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Det er rigtig svært at sige, hvad google ligger vægt på, fordi det skifter hele tiden. De ligger vægt på noget, som ikke alle er med på endnu.

Fx. hvis alle hjemmesidernettet har metatags nu, så er google ligeglade med metatags. Hvorimod, hvis kun en meget lille del af danske hjemmeside benytter google places, så ligges der vægt på det, indtil for mange er hoppet med på trenden, så finder google noget nyt igen.

Så snart en ting bliver for populær/almen skifter google vægten over på noget andet mindre alment.

Giver det mening?

Oversættelse fra engelsk til dansk, eller dansk til engelsk + Annoncering på Google og Facebook

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Melina Jørgensen:
Giver det mening?

Ikke ret meget :-)

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 01:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Rosenstand:
Ikke ret meget :-)

heller ikke her, det lød måske mere som en forklaring der sagde: "ja, nej, måske og både og" på samme tid..

 

Men måske nogen andre kan uddybe det, google places er nyt for mig i sin form, og jeg kender ikke noget til deres rutine der.

Tilmeldt 21. Sep 10
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jamen så kan jeg da prøve igen.

Google places er et supplement til en hjemmeside/annoncering på google.
google places fungerer ikke hvis det står alene, altså hvis man kun har det og ikke en hjemmeside eller alternativt annoncerer hos google.

Tror ikke man skal sætte sin lid til de søgeord, som man indtaster i google places, fordi det virker ret tilfældigt hvilket resultat, der kommer frem.

Men hvis man har en hjemmeside/annoncerer via google og dermed opretter google places, vil google se det positivt når der søges, fordi hjemmeside og google places hører sammen.

Det jeg prøvede at forklare først, var at det er ikke sikkert, at google ser google places, som et plus, når der søges, fordi de hele tiden skifter fokus. Når en ting bliver for mainstream, skifter de fokus til noget, som er knap så mainstream.
Så hvis alle hjemmesider i dk i dag er på google places, betyder det intet for en google søgning om man har google places eller ej. Da google så allerede har skiftet til et nyt fokus område.

Hvad de så fokuserer på, er et godt spørgsmålet, det fortæller de jo ikke. 

Oversættelse fra engelsk til dansk, eller dansk til engelsk + Annoncering på Google og Facebook

Fra København
Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg faldt lige over dette lidt ældre indlæg.

Det er ganske enkelt noget vrøvl.

Google Places kan sagtens fungere alene - og gør det i nogle tilfælde langt bedre en "almindelige hjemmesider". Faktisk kan nogle virksomheder blive listet uden at have en hjemmeside!

Det er skam heller ikke tilfældigt hvilke listings, der kommer frem ved en søgning. Det drejer sig om optimering ligesom en hel del andet på nettet. 

Med Googles nye optimering af Google Places og place pages - er det vidst ganske givet at de ikke "skifter fokus" - Local search har aldrig været vigtigere.

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Google maps listings startede for minimum et år siden. Den gang havde det ikke den store betydning, men hvis man tænkte sig lidt om , kunne man godt se , at dette var et tiltag som med tiden kunne blive en ranking faktor.

Lokal annoncering har altid været super vigtig i markedsføring, så hvorfor skulle den ikke blive det hos Google ?

Altså har man haft et helt år til at optimere i , og til at lære mere om det i. Når det så kommer , så siger man : " Hov, det kom helt ud af det blå . Det er tarveligt "

Jeg ranker nr 1 på alle de søgninger jeg har optimeret imod på Google Maps, så jo man kan godt. Og det er ret simpelt. En af ranking faktorene er nok også , at var man med fra start, så er der lidt bonus. Men bedre sent end aldrig, så kom ind i kampen

Lur min strategi på Google Maps, og kom højere op. God fornøjelse

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra København
Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Google Local business Center som det hed dengang startede vidst allerede tilbage i 2005.

Optimering mod maps er ikke en ranking faktor i almindelig SEO-mæssig forstand, men man kan foretage sig en masse ting, som kan forbedre ens ranking i de lokale listings.

Mit bud er, at med Googles store fokus på local i øjeblikket vil konkurrencen også helt naturligt forøges. Mange vil ganske enkelt få øjnene op for local.

Jeg har skrevet en masse artikler om local på min blog - alle med henblik på optimering af ens lokale listings.

Og som du skriver Jimi, så kan det sagtens tage et år (eller blot en uge) at komme til tops. Men det er det hele værd.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Gi Himmelstrup:
Optimering mod maps er ikke en ranking faktor i almindelig SEO-mæssig forstand, men man kan foretage sig en masse ting, som kan forbedre ens ranking i de lokale listings.

Ja , var også det jeg mente. Mine places rankings i serps, er sgu bedre, mere synlige, end mine gamle rankings.

For at komme helt til tops på places, skader det nok heller ikke at dine sider i forvejen er optimeret. Det har i hvert fald ikke skadet mig.

Min vurdering er at det allerede nu er blevet sværere at ranke højt på places, men der findes jo altid en vej for den arbejdsomme

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)