Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med Håg Capisco 8106 søges

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 149
Fra  Web Republic Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er på udkig efter en kontorstol og har overvejet en Håg Capisco 8106.
Jeg kunne derfor godt tænke mig at høre fra nogen der har sådan en - er I tilfredse/er den pengene værd?, er den god at sidde på en hel arbejdsdag osv.?

Jeg har en bekendt der har en, så jeg har prøvet den - dog kun en halv times tid af gangen. Så jeg tænker mere på, om den stadig er rar at sidde på efter 8 timer?

Håber at nogen vil dele Jeres erfaringer, så jeg kan tage dem med mig, inden jeg tager den endelige beslutning - den jo ikke er heeelt billig :-)

Fra Rødovre
Tilmeldt 24. May 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:37

Hej.

Jeg er fysioterapeut og arbejder med ergonomi og ser mange forskellige stole. Jeg har selv en capisco 8106, som jeg NYDER at sidde på og som jeg er rigtig glad for. Den har mange variationsmuligheder og er god for ryggen. Der findes mange andre gode stole, og det gælder om at finde det, som passer til DIG.

For vi er nemlig alle forskellige!! Alle stole-forhandlere giver deres kunder lov til at prøve stolen, så lån den på prøve i 2 uger, før du køber den. Der vil du straks kunne mærke, om den er god til dig. Husk at sætte dig ind i dens muligheder, så du får prøvet den i både låst og vippestilling, i forskellige højder (hvis du har hæve-sænke-bord) og sammenlign med hvad du har nu.

Håber du finder det helt rigtige til dig! Det er SÅ vigtigt at vi sidder godt og har det gode udstyr OG husker at bruge det optimalt.

Mange hilsner

Lone Østergaard

Min Krop på Job / www.minkroppaajob.dk

Fra Rødovre
Tilmeldt 24. May 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:42

Hej.

Jeg fik vist trykket på hurtig svar - og nu kan jeg ikke finde det. Håber du modtager det.

Jeg er fysioterapeut og arbejder med ergonomi til daglig i min virksomhed "Min Krop på Job". Jeg har selv en capisco, og den hører bestemt til blandt de gode stole, men der er mange forskellige og gode stole. Det gælder jo om at finde ud af, hvad der passer til DIG - for vi er alle forskellige.

Jeg er rigtig glad for min stol. De fleste stole-forhandlere låner en prøvestol ud i 2 uger, så det skal du gøre, før du beslutter dig for at købe den. Prøv dens funktioner, dvs. både fast og vippefunktion og forskellige højder. Og husk at mærk efter, om der er forskel f.eks. i forhold til det, du bruger nu.

God fornøjelse med det! S

Mange hilsner

Lone Østergaard

Min Krop på Job // www.minkroppaajob.dk

Fra København
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 11:50

Hej Line,

Jeg havde en Håg Capisco 8106 på min tidligere arbejdsplads, og det var en alletiders stol. Dog vil jeg foreslå at du vælger et normalt "rundt" sæde. Det "trebenede" sæde er ret generende hvis man vil sidde med benene over kors (som vi kvinder jo har hang til Smile).

Hvis du vil have en lidt billigere model, der også er ret god at sidde på, så skal du vælge Håg H05 5100 med lav ryg. Den sidder jeg på 8 timer om dagen nu, og det er ganske behageligt Smile

Håber at dette var til hjælp!

Hilsen Henriette

Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 149
Fra  Web Republic Skrevet kl. 15:12

Tusind tak for Jeres svar - det var lige dét, jeg var ude efter Smile

Jeg har selv tænkt over det med "sadel-modellen". Jeg har nemlig en tendens til konstant at sidde med benene over kors, så jeg tænker, at det måske kunne være godt at blive "tvunget" til ikke at gøre det, men omvendt.. Ja, så duer det jo heller ikke, hvis man så til gengæld ikke føler, man sidder ordentligt.. Hmm, det må jeg lige overveje lidt videre Smile

Jeg er i hvert fald nået så langt, som til at det bliver en HÅG - nu skal jeg bare lige have lagt mig fast på en model... Wink 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)