Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er googles algoritmer ude af kurs?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

I forbindelse med en kundeforespørgelse, sidder jeg lige og googler lidt på ordet ejendomsadministration.

På en 5. plads, ligger et site der hedder 33123736.dk og jeg fatter nada af hvad den laver der.

Den har ikke ordet ejendomsadministration med i titlen.

Ordet står én gang på siden

Den har ikke særlig mange indgående links

Forsiden svarer på ikke mindre end 3 forskellige URL'er.

Ovenstående er jo i direkte strid med det man får ørene tudet fulde af, så hvordan pokker kan den have en placering som nummer 5?

Er der noget der har en god forklaring på det?

Er fremtiden, at vi skal til at se bort fra title-tagget, content og lave en masse duplicated content eller hvad sker der ...

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 19:59

Den ser jeg ikke på 5. plads, faktisk slet ikke på de første sider. Husk at sørge for ikke at få personlige indstillingerne og historik med i din søgning. Evt. søg på Google efter hvordan du foretager den mest neutrale søgning.

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 20:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er ikke et normalt organisk resultat, men et Google Places resultat. Det ligger formentligt i dit lokalområde ud fra den sender, du befinder dig i nærheden af, og derfor tror Google at resultatet er relevant for dig. Det er noget Google har rullet ud over de sidste par uger.

Humlen af det hele er, at det er super vigtigt, at man får oprettet sig på Google Places og gør noget ud af at udfylde det korrekt med kategorier og den slags.

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 21:06

Jeg har skam deaktiveret de personlige indstillinger, og jeg kan nu ikke se det har noget med Google places at gøre, burde der så ikke være et kort med?

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 21:09

Helt enig - Google places er rimelig sikkert forklaringen.

Jeg fik en nylig oprettet  website op blandt top 5 for udvalgte søgeord blot ved at have oprettet den på google places ..... der var der fuld pay-off for bloglæsning andet sted.

Google satser massivt på lokalisering af søge resultat, et meget godt bud er at de forventer at folk vil overgå til at bruge deres smartphones meget mere aktivt på nettet.

Men, lokalisering af søgeresultat er .... lokalt - så hjælper kun for visse søgninger. 

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 21:11

Hos mig bliver det vist på følgende måde, hvor den røde boble indikerer, at det er et Places-resultat

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)