Hej med jer Aminoer. Jeg ved ikke om dette er det rigtige fora, men så flytter man vel tråden.
Spørgsmål angående en konkurrenceklausul. Jeg er ved at starte egen virksomhed op, men har i min nuværende kontrakt, en konkurrenceklausul. Jeg er ansat på timeløn, og kan tilsyneladende kun finde nogen beskrevet i funktionærloven omkring klausuler. Er der nogen der kan svare mig på, om det er samme regler ? Jeg har ikke som det foreskriver i funktionærloven, en skreven kompentationsgodtgørelse i min kontrakt, og så vil den ifølge loven være ugyldig, men gælder det også for timelønnede? Den præcise ordlyd fra 2004 lyder: "Konkurrence klausul I et tidsrum af et år fra ansættelsesforholdets ophør er medarbejderen uberettiget til at forhandle eller distribuere produkter der er i direkte konkurrence med de under ansættelsesforholdet af XXXXXXXXX(virksomhed) A/S egne produkter. Overtræder du denne aftale ifalder du foruden almindeligt erstatningsansvar en konventionalbod, svaende til hvad du har oppebåret i indtægt de sidste 6 måneder af din ansættelse, for hver gang overtrædelse finder sted. Ligesom overtrædelse kan hindres via fogedforbud. Erlæggelse af bod bevirker ikke pligtens bortfald. Du forpligtes til ikke at videregive fortrolige oplysninger omkring XXXXXX eller kunder, samt ikke at udføre arbejde for andre virksomheder eller starte selvstænding virksomhed under din ansættelse." Det er jo meget rart og vide, om man lige skal ud og være bagerjomfru i et år, inden jeg kommer tilbage til branchen. Jeg håber at nogen kan give et godt svar på dette naivt underskrevne klausul.
MVH
|
Har da glemt stavepladen, der skal da vist nok stå Stavnsbinding i overskriften.